WEKO3
アイテム
文学作品の読みの指導論における批評概念の検討
https://doi.org/10.15027/35367
https://doi.org/10.15027/35367099c5558-83d3-4ee7-9a3a-69fb1ded9023
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 文学作品の読みの指導論における批評概念の検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Critical Concept in the Reading Instruction Theory of Literature' Works | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中野, 登志美
× 中野, 登志美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese literary educational | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Critical concept | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the reading instruction | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | "national language education of educational science" | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文学の教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 批評概念 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読むことの指導 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 『教育科学国語教育』 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 810 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify as the critical concept in the reading instruction theory of Literature' works. This paper is compared "A national language education of educational science", Especially, I examine it that ten years since issue the first number and ten years date from present. As a result, it was clear that critical concept in the present. In addition to this, it is saw the prob lems have been arguing "critical reading" not only Before the war, Wartime but also After the war. I discuss the subject from reading instruction on literary works point of view, a lot of theory by researcher and practices by teachers. It shows significance that a training that pupils' and students' ability of critical reading and thinking. It has been not changed a critical concept and the idea and attitude that makes much of guide critical concept, however, it has been changed that the instruction method and concept of the phrase on "critical". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/35367 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 191 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 62, p. 191-200, 発行日 2013-12-20 |
|||||||||
旧ID | 35367 |