ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

《似てる》の力の意識化と習得へ向けて : 中学国語科授業で古典作品と自分とをつなぐ

https://doi.org/10.15027/35365
https://doi.org/10.15027/35365
08135bdb-861c-4dbb-b6f4-3fe7a9ed4ee8
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_171.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_171.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 《似てる》の力の意識化と習得へ向けて : 中学国語科授業で古典作品と自分とをつなぐ
言語 ja
タイトル
タイトル Practice, to Develop Students Thinking Ability by Connecting Things Which are Similar : Look for similarities between yourself and classic works, in junior high school Japanese class
言語 en
作成者 齋藤, 隆彦

× 齋藤, 隆彦

ja 齋藤, 隆彦

en Saito, Takahiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Sensing Similarities
主題
主題Scheme Other
主題 Analogy
主題
主題Scheme Other
主題 Ability to think
主題
主題Scheme Other
主題 Ingenuity
主題
主題Scheme Other
主題 Classical literature education
主題
主題Scheme Other
主題 《似てる》の力
主題
主題Scheme Other
主題 類推
主題
主題Scheme Other
主題 思考力
主題
主題Scheme Other
主題 インゲニウム
主題
主題Scheme Other
主題 古典教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 We propose that students should develop "the ability to learn by focusing on similarities." "The ability to learn by focusing on similarities" is the potential to find similar elements among different things, situations, or phenomena, and then to associate or analogize them with each another. This skill enables us to apply the knowledge developed in a certain genre to another one, thereby leading to "cognitive fluidity" and "bricoleur." In this practice, we encourage students to read Japanese classical literature. And we encourage them to write fictional stories and their own experiences that are similar to the content of the classical story. Students read to each other and look for similarities between their writing and the classical story. These are experiences that connect the events by analogy. I think these experiences train the thought that you connect when you understand things, that you have experienced, and what you have learned.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35365
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 171-180, 発行日 2013-12-20
旧ID 35365
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:21:48.056260
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3