WEKO3
アイテム
平野彧の詩創作指導の特色と意義 : 児童詩創作指導のカリキュラム化
https://doi.org/10.15027/35359
https://doi.org/10.15027/35359ded31993-7baf-425a-a463-5e6072e2d293
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 平野彧の詩創作指導の特色と意義 : 児童詩創作指導のカリキュラム化 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Characteristics and Significance of Iku Hirano's Teaching Methods in Poetic Writing : Curriculum-izing in instruction of juvenile poetic writing | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
田中, 宏幸
× 田中, 宏幸
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Invention instruction | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Composition instruction | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Poetic form | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Instruction procedure | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Juvenile poetic writing | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発想指導 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 構成指導 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 詩の形式 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 指導手順 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 児童詩創作 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The objective of this research is to follow the footsteps of a distinguished practitioner to discover a teaching method that would enable any child to write poetry. During his 30 years of teaching as an elementary school teacher from1959 to 1989, Iku Hirano (1929-2007) taught creative writing and achieved great success in the field of poetic writing. The characteristics of Hirano's teaching methods can be categorized in seven points. 1. Nurturing an eye to discover happiness in life no matter how small. 2.Teaching the basics of poetic writing. 3. Providing children with encounters to as many masterpieces as possible. 4. Training the mind in creative association to broaden imagination. 5. Strengthening descriptive abilities through the use of metaphors, end of passage expressions, and postpositional particles. 6. Using various expressive patterns and techniques to overcome creative plateaus. 7. Making poetry writing a daily routine by use of journals, compositions and bulletin boards. Hirano also proposed a poetic writing curriculum combining these methods for elementary school students in the first through 6th grade. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/35359 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 117 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 62, p. 117-126, 発行日 2013-12-20 |
|||||||||
旧ID | 35359 |