ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

平野彧の詩創作指導の特色と意義 : 児童詩創作指導のカリキュラム化

https://doi.org/10.15027/35359
https://doi.org/10.15027/35359
ded31993-7baf-425a-a463-5e6072e2d293
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_117.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_117.pdf (887.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 平野彧の詩創作指導の特色と意義 : 児童詩創作指導のカリキュラム化
言語 ja
タイトル
タイトル The Characteristics and Significance of Iku Hirano's Teaching Methods in Poetic Writing : Curriculum-izing in instruction of juvenile poetic writing
言語 en
作成者 田中, 宏幸

× 田中, 宏幸

ja 田中, 宏幸

en Tanaka, Hiroyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Invention instruction
主題
主題Scheme Other
主題 Composition instruction
主題
主題Scheme Other
主題 Poetic form
主題
主題Scheme Other
主題 Instruction procedure
主題
主題Scheme Other
主題 Juvenile poetic writing
主題
主題Scheme Other
主題 発想指導
主題
主題Scheme Other
主題 構成指導
主題
主題Scheme Other
主題 詩の形式
主題
主題Scheme Other
主題 指導手順
主題
主題Scheme Other
主題 児童詩創作
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The objective of this research is to follow the footsteps of a distinguished practitioner to discover a teaching method that would enable any child to write poetry. During his 30 years of teaching as an elementary school teacher from1959 to 1989, Iku Hirano (1929-2007) taught creative writing and achieved great success in the field of poetic writing. The characteristics of Hirano's teaching methods can be categorized in seven points. 1. Nurturing an eye to discover happiness in life no matter how small. 2.Teaching the basics of poetic writing. 3. Providing children with encounters to as many masterpieces as possible. 4. Training the mind in creative association to broaden imagination. 5. Strengthening descriptive abilities through the use of metaphors, end of passage expressions, and postpositional particles. 6. Using various expressive patterns and techniques to overcome creative plateaus. 7. Making poetry writing a daily routine by use of journals, compositions and bulletin boards. Hirano also proposed a poetic writing curriculum combining these methods for elementary school students in the first through 6th grade.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35359
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 117
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 117-126, 発行日 2013-12-20
旧ID 35359
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:20:56.038592
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3