ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 62号

科学的思考力としての「問題の区別」に関する研究 : 小学校理科における学習指導法の考案

https://doi.org/10.15027/35350
https://doi.org/10.15027/35350
09a5638e-78c6-4be7-b494-f08acd86543f
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_35.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_35.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 科学的思考力としての「問題の区別」に関する研究 : 小学校理科における学習指導法の考案
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on "Distinction of the Problem" as the Scientific Thinking : Development of the Teaching Method in Elementary School Science
言語 en
作成者 川﨑, 弘作

× 川﨑, 弘作

ja 川﨑, 弘作

en Kawasaki, Kosaku

Search repository
松浦, 拓也

× 松浦, 拓也

ja 松浦, 拓也

en Matsuura, Takuya

Search repository
中山, 貴司

× 中山, 貴司

ja 中山, 貴司

en Nakayama, Takashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 distinction of the problem
主題
主題Scheme Other
主題 scientific thinking
主題
主題Scheme Other
主題 way of thinking
主題
主題Scheme Other
主題 scaffolding
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 問題の区別
主題
主題Scheme Other
主題 科学的思考力
主題
主題Scheme Other
主題 思考の仕方
主題
主題Scheme Other
主題 足場かけ
主題
主題Scheme Other
主題 小学校
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to devise the teaching method to develop the ability to distinguish whether we can investigate the problem. We call it "distinction of the problem". The teaching method has two features: (1) Letting them distinguish whether they can investigate the problem in a problem setting scene, (2) Letting them use the worksheet about the way of thinking to distinguish the problem. This teaching method was administered to the 64 sixth graders to investigate the availability of this new method. As a result of this research, the score of the post-test is significantly higher than the score of pre-test that measure the ability about "distinction of the problem". Therefore, the teaching method of this study is effective to development of this ability.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35350
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 62, p. 35-41, 発行日 2013-12-20
旧ID 35350
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:19:39.200488
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3