WEKO3
-
RootNode
アイテム
英語学習における失敗回避動機づけの発達的変化 : 小学校5年生から高校2年生までの横断的研究
https://doi.org/10.15027/33998
https://doi.org/10.15027/339987ba26360-25ff-4792-b235-40e7aa3d97b4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 英語学習における失敗回避動機づけの発達的変化 : 小学校5年生から高校2年生までの横断的研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Developmental Change of Failure Avoidance Motivation in Learning English from 5th Grade through 11th Grade : A Cross Sectional Analysis. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
藤居, 真路
× 藤居, 真路
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | failure avoidance motivation | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | difficulty | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning English | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | developmental change | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | scale construction | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 失敗回避動機づけ | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 困難度 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 英語学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発達的変化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 尺度構成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The aim of this study was to examine the structure and the developmental change of the failure avoidance for learning English in class (FALEC) and the failure avoidance for learning English to prepare for term or entrance examinations (FALE), and the degree of difficulty in English lessons (DDEL). A total of 742 students from 5th through 11th grade responded to a questionnaire composed of failure avoidance (FA) and the difficulty. The main results were as follows: First, the new three scales were constructed with α coefficient ranging from .78 to .82. Second, it was found that FALEC was related to Identified Regulation and FALE was related to External Regulation. Four clusters which were found through cluster analysis had different characteristics in selfdetermination motivation, anxiety and study hours at home. The typology based on FALEC, FALE and DDEL can be more successful in categorizing the students into types of motivation for learning English than that on self-determination motivation because failure avoidance was related to anxiety. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/33998 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 199 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 61, p. 199-208, 発行日 2012-12-21 |
|||||||||
旧ID | 33998 |