ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 61号

英語学習における失敗回避動機づけの発達的変化 : 小学校5年生から高校2年生までの横断的研究

https://doi.org/10.15027/33998
https://doi.org/10.15027/33998
7ba26360-25ff-4792-b235-40e7aa3d97b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_61_199.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_61_199.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語学習における失敗回避動機づけの発達的変化 : 小学校5年生から高校2年生までの横断的研究
言語 ja
タイトル
タイトル The Developmental Change of Failure Avoidance Motivation in Learning English from 5th Grade through 11th Grade : A Cross Sectional Analysis.
言語 en
作成者 藤居, 真路

× 藤居, 真路

ja 藤居, 真路

en Fujii, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 failure avoidance motivation
主題
主題Scheme Other
主題 difficulty
主題
主題Scheme Other
主題 learning English
主題
主題Scheme Other
主題 developmental change
主題
主題Scheme Other
主題 scale construction
主題
主題Scheme Other
主題 失敗回避動機づけ
主題
主題Scheme Other
主題 困難度
主題
主題Scheme Other
主題 英語学習
主題
主題Scheme Other
主題 発達的変化
主題
主題Scheme Other
主題 尺度構成
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this study was to examine the structure and the developmental change of the failure avoidance for learning English in class (FALEC) and the failure avoidance for learning English to prepare for term or entrance examinations (FALE), and the degree of difficulty in English lessons (DDEL). A total of 742 students from 5th through 11th grade responded to a questionnaire composed of failure avoidance (FA) and the difficulty. The main results were as follows: First, the new three scales were constructed with α coefficient ranging from .78 to .82. Second, it was found that FALEC was related to Identified Regulation and FALE was related to External Regulation. Four clusters which were found through cluster analysis had different characteristics in selfdetermination motivation, anxiety and study hours at home. The typology based on FALEC, FALE and DDEL can be more successful in categorizing the students into types of motivation for learning English than that on self-determination motivation because failure avoidance was related to anxiety.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33998
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 199
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 61, p. 199-208, 発行日 2012-12-21
旧ID 33998
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:16:43.345946
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3