WEKO3
アイテム
宮澤賢治「オツベルと象」の教材性の検討 : 言葉の二重性という観点から
https://doi.org/10.15027/33993
https://doi.org/10.15027/33993a6747509-2943-487c-8b25-001b9ee71315
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 宮澤賢治「オツベルと象」の教材性の検討 : 言葉の二重性という観点から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Exploring the Quality of Kenji Miyazawa's Work “Otzbel and White Elephant" as Material for Literature Instruction : With focus on the double meanings in “Otzbel and White Elephant" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中野, 登志美
× 中野, 登志美
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese literary education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the double meanings of word | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | useful Illustrations on picture books | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learner' critical ability | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文学教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 言葉の二重性 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 絵本の挿絵の活用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者の批評する力 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Kenji Miyazawa's work “Otzbel and White Elephant" has never been examined about illustrations on picture books. Illustrations on “Otzbel and White Elephant" represent artists to various constructions. Therefore it takes in teaching. The aim of this paper is to useful Illustrations on “Otzbel and White Elephant" Added to this, Kenji Miyazawa's works represent execution as binary phases. These, for example, Otzbel's sense of value, lonesome smile on White Elephant countenance, narrator by a cattleman and a last line in this work are making various constructions. These things make possibility clear that various constructions give not only binary readings but also various readings. Various readings grow learner' critical ability. Judging from the above, there is no doubt about good worth in “Otzbel and White Elephant". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/33993 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 153 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 61, p. 153-161, 発行日 2012-12-21 |
|||||||||
旧ID | 33993 |