ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 61号

高等学校国語科における「読み」を深める評論文の授業に関する研究 : 詳述を取り入れた「知識の扉」(港千尋)の授業実践を通じて

https://doi.org/10.15027/33985
https://doi.org/10.15027/33985
e3084b15-e1f5-4281-8857-1af4c0829255
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_61_77.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_61_77.pdf (361.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校国語科における「読み」を深める評論文の授業に関する研究 : 詳述を取り入れた「知識の扉」(港千尋)の授業実践を通じて
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Japanese High School Classes Using Critique to Deepen Reading Skills : Through the class, “Chishiki no Tobira"(by Chihiro Minato) using writing specification
言語 en
作成者 田中, 宏幸

× 田中, 宏幸

ja 田中, 宏幸

en Tanaka, Hiroyuki

Search repository
辻, 尚実

× 辻, 尚実

ja 辻, 尚実

en Tsuji, Naomi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 critique
主題
主題Scheme Other
主題 reading
主題
主題Scheme Other
主題 specification
主題
主題Scheme Other
主題 action-research
主題
主題Scheme Other
主題 評論文
主題
主題Scheme Other
主題 読み
主題
主題Scheme Other
主題 詳述
主題
主題Scheme Other
主題 アクションリサーチ
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to help learners not only understand the meaning of the words themselves but to think profoundly of the author's perspectives. This paper is to verify the following two hypotheses through collecting student's data in which the author was also the instructor of the class. First, learners can infer the author's perspectives if instructors tell the learners to think about the causes and results through paying attention to expressions such as embodiment, abstraction and paraphrasing, which are not explained clearly in the text. Second, learners can develop their own way of profound, critical thinking by confronting the writer's claim if instructors encourage learners to correlate claims in the text to their experiences and knowledge. Of these two hypotheses, the result of the former is that learners' understanding toward the text is deepened. Also, instructors have some advantages to create classes. For the latter, learners can take writers' claim as a familiar topic and then deepen their perspective using the text. After applying these techniques in the class, it is clear that these two hypotheses were effective means to deepen learners “reading" skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33985
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 77
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 61, p. 77-84, 発行日 2012-12-21
旧ID 33985
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:14:50.137310
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3