WEKO3
アイテム
科学に対する態度と科学的リテラシーに関する構造的分析
https://doi.org/10.15027/33978
https://doi.org/10.15027/33978b3f81c9b-b8a5-40de-92a2-d42cb966de40
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 科学に対する態度と科学的リテラシーに関する構造的分析 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | The Structure of Attitudes towards Science and Scientific Literacy in PISA2006 | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
松浦, 拓也
× 松浦, 拓也
× 川﨑, 弘作
× 前田, 圭介
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Scientific Literacy | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Attitude to Science | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | SEM | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 科学的リテラシー | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 科学に対する態度 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 構造方程式モデリング | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | As the results of PISA2006 (OECD, 2007) and other international assessments have been realized, there are concerns in Japan that although students show the high score of scientific literacy their interests in science were low. In this study, we explore the structure of attitudes towards science and scientific literacy based on the comparison of following five countries: Australia, Canada, Finland, Japan and New Zealand. The model of this analysis includes the six constructs (f 1:ENJ, f 2:GEV, f 3:PEV, f 4:FUM, f 5:GEI, f 6:INM) of attitudes towards science and scientific literacy score (f 7:SCL) with multiple group method. As the results of this analysis, the direct effects of each construct and total effects on f 7:SCL show the similarity between Australia, Canada and New Zealand. On the other hand, the total effect of f 5:GEI on f 7:SCL in Japan is bigger than other countries' one. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/33978 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 17 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 61, p. 17-23, 発行日 2012-12-21 |
|||||||||||||||||
旧ID | 33978 |