WEKO3
アイテム
地域素材を活用した地学の学習(3) : 西条層を対象とした地層観察の視点について
https://doi.org/10.15027/32110
https://doi.org/10.15027/3211092cf8682-ed45-45e5-9089-b158b1bae691
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 地域素材を活用した地学の学習(3) : 西条層を対象とした地層観察の視点について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Geoscience Teaching Using Local Geological Materials(3) : Viewpoints of observing the strata of Saijo Formation | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
山崎, 博史
× 山崎, 博史
× 山本, 優作
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | local geological materials | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | observation of strata | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | viewpoints of observation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Saijo Formation | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | science class in elementary school | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 地域素材 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 地層観察 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 観察の視点 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 西条層 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 小学校理科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | For many years, the Saijo Formation widely distributed in Higashi-Hiroshima has been used to observe strata in science classes. We reconsider viewpoints of observation of the Saijo Formation on the basis of its sedimentological features. The proposal of the viewpoints were discrimination of the sedimentary facies and consideration of the relation between features of strata and function of running water. We also selected an outcrop which a teacher can use as a teaching material with consideration for the viewpoints, and we proposed a learning program to observe the Saijo Formation on the outcrop. The program was carried out in a science class of an elementary school. In consequence, we found that some students achieved the object of the program. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/32110 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 1 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 60, p. 1-6, 発行日 2011-12-22 |
|||||||||||||
旧ID | 32110 |