ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 59号

日本語母語話者と中国人日本語学習者の談話に見られる視座 : パーソナル・ナラティヴと漫画描写の比較

https://doi.org/10.15027/31047
https://doi.org/10.15027/31047
3b07b202-d6d1-4ec2-a65e-b923d883cc70
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_289.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_289.pdf (900.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語母語話者と中国人日本語学習者の談話に見られる視座 : パーソナル・ナラティヴと漫画描写の比較
言語 ja
タイトル
タイトル The Use of Viewpoint Expressions in the Personal Telling Task and the Picture Description Task by Native Japanese Speakers and Chinese Learners of Japanese.
言語 en
作成者 武村, 美和

× 武村, 美和

ja 武村, 美和

en Takemura, Miwa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Personal telling task
主題
主題Scheme Other
主題 picture description
主題
主題Scheme Other
主題 viewpoint expression
主題
主題Scheme Other
主題 viewpoint
主題
主題Scheme Other
主題 point of gaze
主題
主題Scheme Other
主題 パーソナル・ナラティヴ
主題
主題Scheme Other
主題 漫画描写
主題
主題Scheme Other
主題 視点表現
主題
主題Scheme Other
主題 視座
主題
主題Scheme Other
主題 注視点
主題
主題Scheme NDC
主題 810
内容記述
内容記述 Previous studies on L2 learner's story telling have shown that the learners are unable to tell stories from a fixed viewpoint unlike native speakers. Most of the studies employ the picture description task as the method of verbal elicitation, which may have affected the results. Therefore, the present study examines the validity of this picture description task by comparing it with the personal story-telling task. Native Japanese speakers and Chinese advanced learners of Japanese narrate on ten topics about their past experiences and tell stories using three comic strips. The results show both native speakers and learners describe their past experiences from the speaker's viewpoint, though some inappropriate use of viewpoint expressions are observed in Chinese learners' narratives. On the other hand, the viewpoints in the data elicited from the picture description task are not unified. The findings indicate that the nature of task affects the use of viewpoint expressions.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31047
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 289
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 59, p. 289-298, 発行日 2010-12-24
旧ID 31047
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:05:28.069505
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3