ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 59号

高等学校英語リーディング教科書分析 : 推論および自己表現を促す発問を中心に

https://doi.org/10.15027/31037
https://doi.org/10.15027/31037
a367c959-f6ee-4f66-9af1-870c54ec052a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_195.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_195.pdf (422.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等学校英語リーディング教科書分析 : 推論および自己表現を促す発問を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Senior High School English Reading Textbooks in Japan : Focusing on textbook questions enhancing inferences and self-expressions
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 reading comprehension questions
主題
主題Scheme Other
主題 reading in English
主題
主題Scheme Other
主題 senior high school English textbook
主題
主題Scheme Other
主題 読解発問
主題
主題Scheme Other
主題 英語リーディング
主題
主題Scheme Other
主題 高等学校英語教科書
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this article is to identify some changes in the variety of post-reading comprehension questions in Government-authorized senior high school English reading textbooks in Japan. Following the results in the previous study (Fukazawa 2008), reading comprehension questions in five most recently published high school English textbooks were extracted and classified into the five major types designed by Nuttall (1996) and others. In result, among the major findings were: 1) there was a considerable reduction in the frequency of type 1 questions requiring merely copying out the words/phrases directly contiguous to those repeated in the questions and, in contrast, 2) there is a significant increase in types 2 and 3 questions requiring reorganization and reinterpretation of the information in the text. Most interestingly, there was a substantial increase in the question requiring personal responses from the readers. Also, some questions seemed to have potential in enhancing output activities in the reading-based classroom.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31037
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 195
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 59, p. 195-202, 発行日 2010-12-24
旧ID 31037
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:03:43.437802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3