WEKO3
アイテム
高等学校英語リーディング教科書分析 : 推論および自己表現を促す発問を中心に
https://doi.org/10.15027/31037
https://doi.org/10.15027/31037a367c959-f6ee-4f66-9af1-870c54ec052a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等学校英語リーディング教科書分析 : 推論および自己表現を促す発問を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Analysis of Senior High School English Reading Textbooks in Japan : Focusing on textbook questions enhancing inferences and self-expressions | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
深澤, 清治
× 深澤, 清治
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reading comprehension questions | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reading in English | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | senior high school English textbook | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読解発問 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 英語リーディング | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 高等学校英語教科書 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The aim of this article is to identify some changes in the variety of post-reading comprehension questions in Government-authorized senior high school English reading textbooks in Japan. Following the results in the previous study (Fukazawa 2008), reading comprehension questions in five most recently published high school English textbooks were extracted and classified into the five major types designed by Nuttall (1996) and others. In result, among the major findings were: 1) there was a considerable reduction in the frequency of type 1 questions requiring merely copying out the words/phrases directly contiguous to those repeated in the questions and, in contrast, 2) there is a significant increase in types 2 and 3 questions requiring reorganization and reinterpretation of the information in the text. Most interestingly, there was a substantial increase in the question requiring personal responses from the readers. Also, some questions seemed to have potential in enhancing output activities in the reading-based classroom. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/31037 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 195 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 59, p. 195-202, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
旧ID | 31037 |