ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 59号

倉澤栄吉の国語教育論における「聞き手主体」育成への視座

https://doi.org/10.15027/31036
https://doi.org/10.15027/31036
58ed726a-abf1-4b79-ae72-97a598e49812
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_187.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_187.pdf (424.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 倉澤栄吉の国語教育論における「聞き手主体」育成への視座
言語 ja
タイトル
タイトル Point of View to Grow a Listener Provided from Japanese Education Theory by Eikichi Kurasawa
言語 en
作成者 藤川, 和也

× 藤川, 和也

ja 藤川, 和也

en Fujikawa, Kazunari

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 The learning guidance of "listening"
主題
主題Scheme Other
主題 Eikichi Kurasawa
主題
主題Scheme Other
主題 The target of "listening"
主題
主題Scheme Other
主題 "silence" with a role as "the creative working"
主題
主題Scheme Other
主題 聞くことの学習指導
主題
主題Scheme Other
主題 倉澤栄吉
主題
主題Scheme Other
主題 聞くことの目標
主題
主題Scheme Other
主題 「創造的営み」としての「沈黙」
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 A purpose of the study is to derive an point of view to grow a listener through consideration of the "listening" education theory of Kurasawa. As a result, I made clear that it would grow a listener by leading a learner to "silence" with a role as "the creative working". I made it clear that the next three points is point of view to grow a listener. The first is to plan the fulfill prior guidance. I clarified that it was important being careful with "the selectivity of the listener" when I practiced it and that I did upbringing of the listener well beforehand. The second is to plan the fulfill listening. I clarified that it was important that I looked back toward "listening while predicting" it and listening in sake to "silence" with a role as "the creative working". And I showed that it was important to introspect in "consciousness to the thing" and "consciousness to the partner" to become awareness of "the creative working". The third is to plan the fulfill of the aim. I showed a point of view (Think about the frame of listening, a viewpoint to raise "a relationship", the formation of "the ladyness" from relations with speaking and reading it) that could examine the aim setting that I could lead to "silence" with a role as "the creative working".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31036
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 187
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 59, p. 187-194, 発行日 2010-12-24
旧ID 31036
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:03:32.806513
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3