ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 59号

意見文作文における文章構成法の習得と生徒間交流 : アクションリサーチ実習における授業の検証

https://doi.org/10.15027/31027
https://doi.org/10.15027/31027
3ad55631-b370-406b-9a64-907eea6bd1ce
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_105.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_105.pdf (403.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 意見文作文における文章構成法の習得と生徒間交流 : アクションリサーチ実習における授業の検証
言語 ja
タイトル
タイトル Paragraph Composition in the Writing of Argumentative Essays : Acquisition of Skills and Incorporation of a Process of Constructive Criticism between Pupils : An examination of instructional processes based on practical action research
言語 en
作成者 田中, 宏幸

× 田中, 宏幸

ja 田中, 宏幸

en Tanaka, Hiroyuki

Search repository
小笹, 由花

× 小笹, 由花

ja 小笹, 由花

en Kozasa, Yuka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 argumentative essay
主題
主題Scheme Other
主題 setting of the subject
主題
主題Scheme Other
主題 instructional processes
主題
主題Scheme Other
主題 paragraph composition
主題
主題Scheme Other
主題 interactive evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 意見文
主題
主題Scheme Other
主題 課題設定
主題
主題Scheme Other
主題 指導過程
主題
主題Scheme Other
主題 文章構成
主題
主題Scheme Other
主題 相互評価
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to consider instructional processes relating to a class in which the writing of argumentative essays was taught. The objects of the study were 80 students in the first grade of junior high school. When having students write argumentative essays, it is necessary to consider the setting of the subject, the processes of instruction, the composition of paragraphs, and a process of interactive evaluation. However, in the class in question, emphasis was placed on having the students employ a pattern of composition with assertions in the introductory and concluding paragraphs, and introducing a process of constructive criticism between pupils at the stage of choosing concrete examples to support opinions and the stage of deciding the structure of the essay. This process can be said to be effective for students who are writing argumentative essays for the first time, in that, for example, 100 percent of students used the paragraph composition models presented. On the other hand, insufficient emphasis was placed on ensuring that pupils accurately analyzed and understood the background problems to the subject, leading to a significant number of cases were seen where pupils wrote essays based on an inappropriate choice of examples. In terms of further study, in conjunction with making the intention behind the choice of subject more clear, a wide range of paragraph composition models can be developed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/31027
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 59, p. 105-112, 発行日 2010-12-24
旧ID 31027
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:02:09.639239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3