WEKO3
アイテム
中国における国際理解教育の現状と課題 : 小学校教科「品徳と社会」を中心として
https://doi.org/10.15027/31025
https://doi.org/10.15027/31025a7872e30-cfae-4710-b9b5-f0fdbbe2fd14
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国における国際理解教育の現状と課題 : 小学校教科「品徳と社会」を中心として | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Actual and Problem of the International Understanding Education in China : The Case of the Subject "Moral and Society" of the Elementary School | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
蔡, 秋英
× 蔡, 秋英
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | China | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | social studies of the elementary school | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the international understanding education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the actual and problem | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中国 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校社会科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国際理解教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 現状と課題 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper is aimed to search the actual and problem of the International Understanding education in China through the analysis of the subject "Moral and society". The result of analysis, the International Understanding education is aimed to cultivate "global citizen" from the global perspective constituted three stages. the International Understanding education formed the contents mainly that: world geography, economics, world heritages, ethnic culture, and the issues of earth. Children set out the themes of learning, and then they learn a lot of activities: collecting and disposition information, imitation, debating, experience, and presentation. However the International Understanding education also still have many problems. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/31025 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 87 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 59, p. 87-96, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
旧ID | 31025 |