WEKO3
アイテム
中国語を母語とする日本語学習者にとって「変化」とは何か :「消える」「閉まる」の使用文脈を手掛かりに
https://doi.org/10.15027/28614
https://doi.org/10.15027/286149e53d0a7-aab4-40d2-83a4-11ffca0879ef
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国語を母語とする日本語学習者にとって「変化」とは何か :「消える」「閉まる」の使用文脈を手掛かりに | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | What does "Change" Mean for Chinese Learners of Japanese : Focusing on the context in which verbs kieru and shimaru are used | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
陳, 昭心
× 陳, 昭心
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | change | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | -te iru-form | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | -ta-form | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | moo | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the degree of confidence in change | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 変化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | テイル形 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | タ形 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | もう | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 変化への確信度 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 810 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify what "change" means for Chinese learners of Japanese (CNS). A survey was conducted on Japanese native speakers (JNS) and CNS, using the verbs kieru and shimaru in different contexts. The result showed that it was possible for CNS to choose between -te iru or -ta depending on the degree of confidence in change, and CNS tended to use the adverb moo more frequently compared to JNS. For CNS, the contexts in which -ta is chosen correspond to that in which moo is used. CNS seem to use moo to present the change, even if the change is not witnessed by the speakers. The concept of "change" covers wider situations for CNS then that for JNS. Japanese language instructors should be careful when they use the concept "change" in their explanation of the Japanese grammar. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/28614 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 227 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 58, p. 227-234, 発行日 2009-12-25 |
|||||||||
旧ID | 28614 |