WEKO3
アイテム
教師教育における「聞き書き」活動の意義と方法 : 教員養成課程における指導事例の検討
https://doi.org/10.15027/28597
https://doi.org/10.15027/2859738218822-6a48-46b2-904f-327d17bf364b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教師教育における「聞き書き」活動の意義と方法 : 教員養成課程における指導事例の検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Significance and Process of "Interview-Report Training" in Teacher Education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
田中, 宏幸
× 田中, 宏幸
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | interview-report | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | human relationships | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ideas of a career | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | writing ability | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | media literacy | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | インタビュー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 人間関係形成力 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 職業観 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文章表現力 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メディア・リテラシー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Good teachers usually have the ability to establish and maintain good human relationships with students, parents, colleagues and people around them. To acquire this ability, "interview-report training" is very useful and effective; students go into the local community to interview different people, then write what they have learned and what they think in a report. This training has four good points: meeting people of different generations, reflecting on one's idea of a career, improving writing ability, and nurturing media literacy. This paper explains the significance and process of the training. Over 12 years, as many as 466 students took a course based on such training, and about 100 of them became junior and senior high school teachers. Of these, 28 practicing teachers participated in the study and commented on the value of the course. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/28597 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 73 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 58, p. 73-81, 発行日 2009-12-25 |
|||||||||
旧ID | 28597 |