WEKO3
アイテム
日本語学習者のコミュニケーション意欲と学習動機の関連
https://doi.org/10.15027/26088
https://doi.org/10.15027/26088387b1a63-419f-40a4-a4d2-78143bf57349
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語学習者のコミュニケーション意欲と学習動機の関連 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Relation between Willingness to Communicate in Japanese and Learning Motive | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
小林, 明子
× 小林, 明子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | international student | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning motive | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | willingness to communicate | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 留学生 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語学習動機 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語コミュニケーション意欲 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this article is to find out how motives for learning Japanese were related to Willingness to Communicate in Japanese. The participants were 325 international students who were studying in universities and graduate schools in Japan. The data was collected by two kinds of questionnaires. In the analysis, the structures of international students' motives were examined by using the factor analysis. As a result, five factors were extracted: (1) Interest in studying Japanese; (2) Interest in modern Japanese culture; (3) Orientation of understanding Japan; (4) Incentive orientation; and (5) Instrumental orientation. In addition, the relations between learning Japanese motives and Willingness to Communicate in Japanese were examined by using the path analysis. The result showed that Interest in studying Japanese and Instrumental orientation were related to Willingness to Communicate in Japanese. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/26088 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 245 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 57, p. 245-253, 発行日 2008-12-26 |
|||||||||
旧ID | 26088 |