ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 57号

日本語学習者のコミュニケーション意欲と学習動機の関連

https://doi.org/10.15027/26088
https://doi.org/10.15027/26088
387b1a63-419f-40a4-a4d2-78143bf57349
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_245.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_245.pdf (856.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 日本語学習者のコミュニケーション意欲と学習動機の関連
言語 ja
タイトル
タイトル Relation between Willingness to Communicate in Japanese and Learning Motive
言語 en
作成者 小林, 明子

× 小林, 明子

ja 小林, 明子

en Kobayashi, Akiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 international student
主題
主題Scheme Other
主題 learning motive
主題
主題Scheme Other
主題 willingness to communicate
主題
主題Scheme Other
主題 留学生
主題
主題Scheme Other
主題 日本語学習動機
主題
主題Scheme Other
主題 日本語コミュニケーション意欲
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this article is to find out how motives for learning Japanese were related to Willingness to Communicate in Japanese. The participants were 325 international students who were studying in universities and graduate schools in Japan. The data was collected by two kinds of questionnaires. In the analysis, the structures of international students' motives were examined by using the factor analysis. As a result, five factors were extracted: (1) Interest in studying Japanese; (2) Interest in modern Japanese culture; (3) Orientation of understanding Japan; (4) Incentive orientation; and (5) Instrumental orientation. In addition, the relations between learning Japanese motives and Willingness to Communicate in Japanese were examined by using the path analysis. The result showed that Interest in studying Japanese and Instrumental orientation were related to Willingness to Communicate in Japanese.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26088
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 245
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 57, p. 245-253, 発行日 2008-12-26
旧ID 26088
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:51:19.971739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3