ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 57号

中国語を母語とする初級日本語学習者における語彙と概念の連合関係 : 絵-単語カテゴリー一致性判断課題を用いた実験的検討

https://doi.org/10.15027/26082
https://doi.org/10.15027/26082
57c96ed6-a4cd-4ad1-9678-b57b7c036d42
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_193.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_193.pdf (348.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国語を母語とする初級日本語学習者における語彙と概念の連合関係 : 絵-単語カテゴリー一致性判断課題を用いた実験的検討
言語 ja
タイトル
タイトル The Associative Relationship between Lexicon and Concept in a Beginning Class of Japanese Learners : An Experimental Study by Picture-Word Category Matching Task
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
蔡, 鳳香

× 蔡, 鳳香

ja 蔡, 鳳香

en Cai, Fengxiang

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 second language learners
主題
主題Scheme Other
主題 Chinese
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese
主題
主題Scheme Other
主題 picture-word category matching task
主題
主題Scheme Other
主題 similar and dissimilar Chinese Character
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語学習者
主題
主題Scheme Other
主題 中国語
主題
主題Scheme Other
主題 日本語
主題
主題Scheme Other
主題 絵-単語カテゴリー一致性判断課題
主題
主題Scheme Other
主題 類漢字と異漢字
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 An experimental study was carried out to investigate how Chinese students learning Japanese process two languages (native and second language), using picture-word category matching task. The participants were eight Chinese-speaking students learning Japanese as a second language in Japan. They were in the beginning class of Japanese and were preparing for the fourth level of The Japanese-Language Proficiency Test. Two types of words (similar and dissimilar Japanese words with Chinese words) were used in the experiment to examine how lexical representation is related with conceptual representation. The patterns of reaction times in Japanese condition suggested that there was no direct link between Japanese lexical representation and concept representation. The results also showed a possibility that an associative relationship of similar words between Japanese lexical representation and concept representation was different from that of dissimilar words. Some educational implications for a beginning class of Chinese students learning Japanese were led out based on these results.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26082
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 193
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 57, p. 193-197, 発行日 2008-12-26
旧ID 26082
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:50:27.306976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3