ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 57号

読解を促進する発問作りの重要性 : 高等学校英語リーディング教科書中の設問分析を通して

https://doi.org/10.15027/26079
https://doi.org/10.15027/26079
8bd6fa1f-c7ce-424d-add0-52070a6548a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_169.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_169.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 読解を促進する発問作りの重要性 : 高等学校英語リーディング教科書中の設問分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Significance of Designing Questions to Enhance Reading Comprehension : Through the analysis of post-reading questions in senior high school English textbooks in Japan
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 reading in English
主題
主題Scheme Other
主題 comprehension questions
主題
主題Scheme Other
主題 senior high school English textbook
主題
主題Scheme Other
主題 teacher questions
主題
主題Scheme Other
主題 英語リーディング
主題
主題Scheme Other
主題 読解発問
主題
主題Scheme Other
主題 高等学校英語教科書
主題
主題Scheme Other
主題 教師発問
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this article is to ascertain what kinds of post-reading comprehension questions are available in senior high school English textbooks in Japan. Very often these questions play an important role for English teachers in checking and guiding their students' reading comprehension. By using randomly selected six Governmentauthorized senior high school English textbooks (reading) published in Japan, all the comprehension questions placed in the textbooks were collected and classified into five major types following the category by Nuttall (1996). As a result of the analysis, the major findings were: 1) most questions merely require copying out the words directly contiguous to those being repeated in the questions; and 2) all the textbooks carry some questions requiring inference. Thus, it was concluded that the reading comprehension questions in textbooks were not adequate and sufficient tools and sources for English teachers as reading managers. Finally, the types of comprehension questions that teachers need to prepare to supplement the current ready-made textbook questions were identified as a pedagogical implication.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26079
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 169
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 57, p. 169-176, 発行日 2008-12-26
旧ID 26079
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:50:02.082606
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3