WEKO3
アイテム
田中義廉編『小學讀本』巻一第一回に関する一考察 : 『ウイルソン・リーダー』第1読本との比較を通して
https://doi.org/10.15027/26078
https://doi.org/10.15027/2607828224cae-56e3-4f52-a96b-3137717ff55d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 田中義廉編『小學讀本』巻一第一回に関する一考察 : 『ウイルソン・リーダー』第1読本との比較を通して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the First Lesson of Shogaku Tokuhon: vol.1, Compiled by Yoshikado Tanaka : On the comparative study of the Willson's First Reader | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
西本, 喜久子
× 西本, 喜久子
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Yoshikado Tanaka | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Shogaku Tokuhon | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the Willson's Reader | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the Early Meij period | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 田中義廉 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小學讀本 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ウイルソン・リーダー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 明治初期 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to make clear the first lesson of Shogaku Tokuhon: vol.1, by Yoshikado Tanaka in 1873 of the Meiji period, had been based on fundamentally the first lesson in the Part II of the Willson's First Reader by Marcius Willson in 1860 in America. Through the comparative analysis of the two readers and lessons, I have reached the conclusion of this study and pointed out the place of the each lesson of the reader have had some similarity of the standpoint of having pupils' interest in or eagerness for the reading and studying of the continual lessons of the text-book after the reading the lesson. Nevertheless they had no any translation of the sentences of the Willson's Reader, they have succeed to gain the symbolic place of the lesson in the volume. This have so important meaning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/26078 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 159 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 57, p. 159-168, 発行日 2008-12-26 |
|||||||||
旧ID | 26078 |