ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 57号

小学校歴史授業の分析とその改善 : 単元「信長・秀吉・家康と天下統一」をもとに

https://doi.org/10.15027/26065
https://doi.org/10.15027/26065
220fe5a2-600f-41e5-89b3-c0a88c4cc068
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_39.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_39.pdf (3.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校歴史授業の分析とその改善 : 単元「信長・秀吉・家康と天下統一」をもとに
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Lesson Study of Teaching and Learning History in the Elementary School : On Case of the Unit "National Unification under Nobunaga, Hideyoshi and Ieyasu's Leadership"
言語 en
作成者 池野, 範男

× 池野, 範男

ja 池野, 範男

en Ikeno, Norio

Search repository
田口, 紘子

× 田口, 紘子

ja 田口, 紘子

en Taguchi, Hiroko

Search repository
李, 貞姫

× 李, 貞姫

ja 李, 貞姫

en Lee, Jung Hi

Search repository
宇都宮, 明子

× 宇都宮, 明子

ja 宇都宮, 明子

en Utsunomiya, Akiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 teaching and learning history
主題
主題Scheme Other
主題 lesson study
主題
主題Scheme Other
主題 alternative framework
主題
主題Scheme Other
主題 小学校
主題
主題Scheme Other
主題 歴史授業
主題
主題Scheme Other
主題 授業分析
主題
主題Scheme Other
主題 代替的な概念的枠組み
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the study is to analyze the lesson on history in the elementary school, 'National Unification under the leadership of Nobunaga,' and to evaluate the lesson by researching cognitive structure and conceptual framework of students, assessing their attainment levels and conceptual change and suggesting alternative lesson plan. In this study we used two devices, structure of knowledge and conceptual framework, researched cognitive structure in the lesson and alternative conceptual framework of each student and evaluated the lesson. Then we analyzed points of teaching and learning in the lesson and improved the lesson plan. From the analysis, we found as follows. --The lesson has the framework that the teacher constitutes of four elements. --The teacher aims to make students build up its framework, but doesn't success. --In the lesson, students build up different alternative frameworks from its framework, think and discuss history according to these alternative frameworks and make new conception of history with teacher. --The teacher doesn't use these alternative frameworks well.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26065
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 57, p. 39-48, 発行日 2008-12-26
旧ID 26065
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:48:01.149907
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3