ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 56号

電子耳を使用しての受聴と発声の音色知覚の変化の考察 : その2

https://doi.org/10.15027/22798
https://doi.org/10.15027/22798
09df7c8f-9364-4965-b694-7bc1ea80a0fb
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_56_335.pdf AA11618725_56_335.pdf (761.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 電子耳を使用しての受聴と発声の音色知覚の変化の考察 : その2
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Change in Perceived Tone of Received and Produced Sound by Use of Oreille Electronique II
言語 en
作成者 松永, 光紗

× 松永, 光紗

ja 松永, 光紗

en Matsunaga, Misa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 improvement of hearing ability
主題
主題Scheme Other
主題 improvement of vocalization
主題
主題Scheme Other
主題 Tomatis Method
主題
主題Scheme Other
主題 oreille electronique
主題
主題Scheme Other
主題 perceived tone of sound
主題
主題Scheme Other
主題 聴覚改善
主題
主題Scheme Other
主題 発声改善
主題
主題Scheme Other
主題 トマティスメソード
主題
主題Scheme Other
主題 電子耳
主題
主題Scheme Other
主題 音色知覚印象
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 490
内容記述
内容記述 Thomatis Method is a training method which seeks to improve vocalization by way of improving hearing abilities. The previous study (2006) introduced a variation of this method, in which Japanese students majoring mainly in Music, with no prior training in hearing-improvement, were given regular singing lessons using the oreille electronique tuned for Italian, one of the most commonly used languages in the field of vocal music. How students perceived the tones of sounds that they hear or produce in five different languages, i.e. Japanese, English, Russian, Italian and American, was tested before and after the lessons to see if there was any change. The test in Italian was repeated after one week to examine the extent of retention of the changes. In the current study, the oreille electronique tuned for Japanese, the language in which the subjects in the 2006 study, despite being its native speakers, marked lower scores than in any other language on the test of perceived tones both before and after the lessons, is used in addition to the one tuned for Italian, in which they marked the highest scores. The same subjects, with no hearing-improvement training, are given regular singing lessons for a certain period of time. The outcomes of the lessons are evaluated, again, by changes in perceived tones of received and produced sounds in the five languages. Analyses also focus on how the subjects' abilities to discern the pass-band of the Japanese language change as a result of the lessons.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22798
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 335
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 56, p. 335-343, 発行日 2007-12-28
旧ID 22798
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:46:39.242306
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3