ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 56号

幼稚園4歳齢児の言語コミュニケーションスキルと遊び集団における他児との相互交渉

https://doi.org/10.15027/22795
https://doi.org/10.15027/22795
ad4ef7b3-fab8-4ef5-912f-034459b6fc92
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_56_303.pdf AA11618725_56_303.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼稚園4歳齢児の言語コミュニケーションスキルと遊び集団における他児との相互交渉
言語 ja
タイトル
タイトル Communication Skills and Social Interactions with Peers in the Play-group among 4-year Old Children.
言語 en
作成者 今川, 真治

× 今川, 真治

ja 今川, 真治

en Imagawa, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 communication skill
主題
主題Scheme Other
主題 social interaction
主題
主題Scheme Other
主題 4-year olds
主題
主題Scheme Other
主題 play-group
主題
主題Scheme Other
主題 コミュニケーションスキル
主題
主題Scheme Other
主題 社会的相互交渉
主題
主題Scheme Other
主題 4歳齢児
主題
主題Scheme Other
主題 遊び集団
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this current study was to investigate the relationship between verbal communication skill levels among 4-year old children and their social interactions with peers in the play-group. Nineteen 4-year old children (9 boys and 10 girls) were observed to determine verbal communication skill levels in free play situation in kindergarten. The collected data showed that the amount of utterances differ greatly in individuals. However, in general, girls showed more affirmative utterances than boys, on the contrary, negative verbal expressions tended to be let out from boys more than girls. Three low-skill level( LSL) and three high-skill level( HSL) children were sorted out from the subjects to compare their social behaviors. The results showed that LSL children spent more time alone, displayed higher activity level and attempted to join play-groups, but their attempts did not seem to go on smoothly, because they received many rejections and were ignored by group members. On the other hand, HSL children were rather group oriented, and when they leave certain play-group, they were followed by playmate(s). In addition, despite the fact that HSL children expressed a lot of demand/indication/offering speeches toward other group members, the members affirmatively accepted them. This result suggests that HSL children seemed to enjoy popularity among class members.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22795
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 303
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 56, p. 303-311, 発行日 2007-12-28
旧ID 22795
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:46:12.918242
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3