WEKO3
アイテム
学習者の誤用・非用をどう考えるか
https://doi.org/10.15027/22780
https://doi.org/10.15027/22780ef1d7035-ff87-4d03-b86c-75a32681a6fa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 学習者の誤用・非用をどう考えるか | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | What to Do with Errors and Non-uses of Learners | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
白川, 博之
× 白川, 博之
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | errors | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | non-uses | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | error analysis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | contrastive analysis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | second language acquisition | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 誤用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 非用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 誤用分析 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 対照研究 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 第二言語習得研究 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 800 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This paper discusses three issues on the errors and non-uses of learners: (1) How should we grasp the mechanism of errors? (2) What should we do with the reality of errors? (3) How should we consider the difference of views on errors? On the issue (1), it is claimed as follows: (4) Every error has a natural reason for why it occurred. (5) Error and non-use are two sides of a same coin; they occur as a result of the failure of acquisition of expressions in contrast. On the issue (2), it is claimed as follows: (6) Errors should be taken up positively; they tell us the points of learning rathar than bother us. (7) One cannot do without grammatical items of elementary level when expressing oneself. To improve the learners' ability of speaking (writing), a close reexamination is needed of syllabi of these items. (8) Errors which do not lead to misunderstanding should not be taken sensitively. On the issue (3), it is claimed as follows: (9) Error analysis and contrastive analysis are not overcome by the study of second language acquisition; there still remain the importance of error analysis and the significance of facts of language transfer. (10) It is important to consider what to do with learners' language instead of merely studying how it is. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/22780 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 173 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 56, p. 173-179, 発行日 2007-12-28 |
|||||||||
旧ID | 22780 |