ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 56号

学習者の誤用・非用をどう考えるか

https://doi.org/10.15027/22780
https://doi.org/10.15027/22780
ef1d7035-ff87-4d03-b86c-75a32681a6fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_56_173.pdf AA11618725_56_173.pdf (410.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習者の誤用・非用をどう考えるか
言語 ja
タイトル
タイトル What to Do with Errors and Non-uses of Learners
言語 en
作成者 白川, 博之

× 白川, 博之

ja 白川, 博之

en Shirakawa, Hiroyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 errors
主題
主題Scheme Other
主題 non-uses
主題
主題Scheme Other
主題 error analysis
主題
主題Scheme Other
主題 contrastive analysis
主題
主題Scheme Other
主題 second language acquisition
主題
主題Scheme Other
主題 誤用
主題
主題Scheme Other
主題 非用
主題
主題Scheme Other
主題 誤用分析
主題
主題Scheme Other
主題 対照研究
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語習得研究
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 This paper discusses three issues on the errors and non-uses of learners: (1) How should we grasp the mechanism of errors? (2) What should we do with the reality of errors? (3) How should we consider the difference of views on errors? On the issue (1), it is claimed as follows: (4) Every error has a natural reason for why it occurred. (5) Error and non-use are two sides of a same coin; they occur as a result of the failure of acquisition of expressions in contrast. On the issue (2), it is claimed as follows: (6) Errors should be taken up positively; they tell us the points of learning rathar than bother us. (7) One cannot do without grammatical items of elementary level when expressing oneself. To improve the learners' ability of speaking (writing), a close reexamination is needed of syllabi of these items. (8) Errors which do not lead to misunderstanding should not be taken sensitively. On the issue (3), it is claimed as follows: (9) Error analysis and contrastive analysis are not overcome by the study of second language acquisition; there still remain the importance of error analysis and the significance of facts of language transfer. (10) It is important to consider what to do with learners' language instead of merely studying how it is.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22780
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 173
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 56, p. 173-179, 発行日 2007-12-28
旧ID 22780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:43:51.681114
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3