WEKO3
アイテム
文学教材におけるプロットの利用
https://doi.org/10.15027/22776
https://doi.org/10.15027/22776fce1b56f-1858-40d9-9fd8-13f139822231
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 文学教材におけるプロットの利用 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Effectiveness of Plots in Defamiliarizing Literary Texts as Teaching Material | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
中村, 愛人
× 中村, 愛人
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | plot | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | story | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | defamiliarization | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | literary material | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | プロット | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ストーリー | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 異化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文学教材 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 900 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Stories and plots are fundamental elements of a novel and a short story. Because they are so fundamental, we tend to think little of them compared with other elements, such as characters and points of view. From a standpoint of teaching and learning materials, however, plots are not negligible at all. On the contrary they are effective in defamiliarizing forms and expressions to which they are related and giving us chances of learning a language. In this paper we examine how the plots function in two short stories and how they are treated in the adapted versions in high school English textbooks. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/22776 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 141 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 56, p. 141-145, 発行日 2007-12-28 |
|||||||||
旧ID | 22776 |