ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 56号

見方・考え方を育成する小学校憲法学習の授業開発 : 小単元「権利を侵したのは誰?」の場合

https://doi.org/10.15027/22771
https://doi.org/10.15027/22771
f7dc7c9f-faef-4568-b834-7e5e7820b8eb
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_56_93.pdf AA11618725_56_93.pdf (4.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 見方・考え方を育成する小学校憲法学習の授業開発 : 小単元「権利を侵したのは誰?」の場合
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Developing of Constitution Course in the Elementary School for Developing a New View of Society : Unit plan "Who infringes on one's right?"
言語 en
作成者 川口, 広美

× 川口, 広美

ja 川口, 広美

en Kawaguchi, Hiromi

Search repository
丹生, 英治

× 丹生, 英治

ja 丹生, 英治

en Nyu, Eiji

Search repository
田口, 紘子

× 田口, 紘子

ja 田口, 紘子

en Taniguchi, Hiroko

Search repository
伊藤, 直哉

× 伊藤, 直哉

ja 伊藤, 直哉

en Ito, Naoya

Search repository
池野, 範男

× 池野, 範男

ja 池野, 範男

en Ikeno, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 social studies
主題
主題Scheme Other
主題 constitution
主題
主題Scheme Other
主題 view of society
主題
主題Scheme Other
主題 小学校
主題
主題Scheme Other
主題 社会科
主題
主題Scheme Other
主題 憲法
主題
主題Scheme Other
主題 見方・考え方
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose in this paper is to develop the lesson plan for teaching elementary social studies to introduce a new view of Japanese Constitution. We developed the unit plan "Who infringes on one's right?" The aim of this plan is for students to consider how the Constitution works in society and to recognize the perspective and views of the Constitution. We have prepared two views of the Constitution. One is a common view; the Constitution protects our right from power. Another is a new view; the Constitution protects our right from reckless democracy. Students who have learned a common view of the Constitution know the importance of the Constitution, but they cannot understand how the Constitution works in society and how it affects us. As a result of a plan, students will be able to understand and to make a society using two views.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22771
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 93
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 56, p. 93-102, 発行日 2007-12-28
旧ID 22771
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:42:37.661477
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3