ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 55号

武満徹作品と「日本的な音楽」との関係についての一考察 : 邦楽器を使用した作品を中心に

https://doi.org/10.15027/18349
https://doi.org/10.15027/18349
33610c48-751e-4f09-8c99-62b258e290d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_55_425.pdf AA11618725_55_425.pdf (464.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 武満徹作品と「日本的な音楽」との関係についての一考察 : 邦楽器を使用した作品を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル An examination of the relationships between Japanese music and the music of Toru Takemitsu focusing on the works of the composer written with traditional instruments.
言語 en
作成者 濵本, 恵康

× 濵本, 恵康

ja 濵本, 恵康

en Hamamoto, Yoshiyasu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 traditional instruments
主題
主題Scheme Other
主題 traditional music
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese style
主題
主題Scheme Other
主題 Western style
主題
主題Scheme Other
主題 邦楽器
主題
主題Scheme Other
主題 伝統音楽
主題
主題Scheme Other
主題 日本的
主題
主題Scheme NDC
主題 760
内容記述
内容記述 Toru Takemitsu occupies an important position in Japanese contemporary music. While writing in the Western tradition, in much of his music for Japanese and Western instruments, he is recognized as a composer who preserves a particular Japanese identity bringing his awareness of Japanese traditional music and Western music into an original synthesis. In this paper this author questions the commonly held assumptions up to now of the "Japanese-ness" of the music of Toru Takemitsu. In terms of Western music we can see two important compositional approaches. The first is the development of a single musical motif into larger masses of material. The second, the opposite of the first, is a gradual simplification of material by moving from textures of great complexity to simpler textures through reduction. However, in the case of the music of Takemitsu, considering the present strong appeal for a revival of Japanese traditional music, it is hard to say which approach is most strongly reflected in his music. Music is primarily an abstract art. Physical speaking, a single musical note, consisting of a combination of various pitches, dynamics and waves, is only sound. But if we scan an entire composition, we can see that music is a form of art that conspicuously maintains its physical character. However, without being able to hear this physical character, we are only unable to grasp the surface of the music. Therefore, music is commonly thought to be an abstract form of art. So can we indeed refer to the "Japanese" and "Western" aspects of the music of Takemitsu? This paper examines the abstract music of the composer through an analysis of his compositions written for traditional Japanese instruments.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18349
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 425
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 55, p. 425-430, 発行日 2007-03-28
旧ID 18349
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:40:04.401697
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3