Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
見方・考え方を育てる中学校歴史授業の開発 : 小単元「喧嘩両成敗について考える」の場合 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A study on developing a new view of society in junior high school history course : Unit plan "Considering Kenkaryouseibai" |
|
言語 |
en |
作成者 |
田口, 紘子
竹中, 伸夫
田中, 伸
丹生, 英治
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Junior high school |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Social studies |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
History |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
View of society |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中学校 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
社会科 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
歴史 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
見方・考え方 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose in this paper is to develop the lesson plan for teaching history in junior high schools to consider Kenkaryouseibai. We developed the unit plan "Considering Kenkaryouseibai." This plan aims recognize the perspectives and views of Kenkaryouseibai. We have prepared two views of society in the middle ages to plan the unit. One is a viewpoint of state power that Sengokudaimyo refused to decide a quarrel. Another is a viewpoint of moderateness that Sengokudaimyo evaded that he decided a quarrel. As students have a viewpoint of state power in everylife, we have planed the history lesson that they could acquire a new viewpoint and think about the modern society based on a new viewpoint. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/18315 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5554 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
115 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 55,
p. 115-123,
発行日 2007-03-28
|
旧ID |
18315 |