WEKO3
アイテム
知的障害養護学校における音楽科教育確立への過程 : 東京都立八王子養護学校の音楽実践に関する研究に焦点を当てて
https://doi.org/10.15027/18297
https://doi.org/10.15027/18297e1ad0354-8613-4fe2-bc59-af05032d438f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 知的障害養護学校における音楽科教育確立への過程 : 東京都立八王子養護学校の音楽実践に関する研究に焦点を当てて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Process to the Establishment of Music Education at School for Children with Intellectual Disabilities : Focusing on Research on Music Practices at Hachioji School for Children with Intellectual Disabilities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
藤原, 志帆
× 藤原, 志帆
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽科教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 知的障害養護学校 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教科指導 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 身体表現 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 東京都立八王子養護学校 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | music education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | school for children with intellectual disabilities | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | course instruction | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | physical expression | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Hachioji school for children with intellectual disabilities | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to acquire knowledge to help elucidate the process to the establishment of music education at school for children with intellectual disabilities. Through analysis of research papers on music practices at Hachioji school for children with intellectual disabilities (1969-1980), I identify two essential elements in the process to the establishment of music education at school for them. 1) Teachers develop a music class based on the physical reception of music by the children and their physical expression, grasping the actual condition of the children. 2) Teachers systematize stages wherby children are led to the course instruction in order that every child can have musical abilities. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18297 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 435 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 53, p. 435-444, 発行日 2005-03-28 |
|||||||||
旧ID | 18297 |