ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 53号

Comparative Study on Process Skills in the Elementary Science Curriculum and Textbooks between Indonesia and Japan

https://doi.org/10.15027/18249
https://doi.org/10.15027/18249
3099cb65-ecc1-436b-a74f-04849cf68326
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004239461.pdf KJ00004239461.pdf (587.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Comparative Study on Process Skills in the Elementary Science Curriculum and Textbooks between Indonesia and Japan
言語 en
作成者 Lumbantobing, Riris

× Lumbantobing, Riris

en Lumbantobing, Riris

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 science elementary curriculum
主題
主題Scheme Other
主題 textbooks
主題
主題Scheme Other
主題 process skills
主題
主題Scheme Other
主題 basic skills
主題
主題Scheme Other
主題 integrated skills
主題
主題Scheme Other
主題 Indonesia
主題
主題Scheme Other
主題 Japan
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Enabling children to develop knowledge and ideas about nature by utilizing process skills has been a major objective of the elementary science in the Indonesian Curriculum 1994. The present research is carried out to investigate how the Indonesian and Japanese science curricula and textbooks set the process skills. The curricula were analyzed on the basis of substance of process skills. The textbooks were analyzed on the basis of basic skills and integrated skills involvement in their hands-on activity sections. Present research findings indicated that: (1) the objective of Indonesian Curriculum 1994 does not set the substance of process skills; (2) the objective of Japanese Curriculum 1998 sets the substance of process skills; (3) Indonesian textbooks primarily emphasize basic skills in all grade's levels; (4) Japanese textbooks emphasize basic skills in the 3rd grade and integrated skills in the 4th, 5th and 6th grades.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18249
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 31
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 53, p. 31-38, 発行日 2005-03-28
旧ID 18249
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:24:47.375704
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3