WEKO3
アイテム
The Acquisition of Countable and Non-countable Structures by Sinhalese and Japanese Learners of English
https://doi.org/10.15027/18213
https://doi.org/10.15027/18213174d8273-008b-4abb-9da8-6f5fddcb190d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | The Acquisition of Countable and Non-countable Structures by Sinhalese and Japanese Learners of English | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Hettiarchchige, Ranjan Chandra Kumare
× Hettiarchchige, Ranjan Chandra Kumare
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Countable/Non-countable | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Sinhalese and Japanese Learners of English | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | Universal Grammar and Parameter | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | ESL | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EFL(S)/EFL-Sp | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | EFL(J) | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||
主題 | 800 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | The present study examined the effects of the learning contexts in the L2, the effects of the level and the influence of the L1 in the L2 acquisition process. The independent variables included Japanese and Sri Lankan learners and ESL (English as a Second Language) and EFL (English as a Foreign Language) contexts. The Grammaticality Judgment Test was the dependent variable. The students who studied English as a Second Language (ESL) in Sri Lanka indicated higher accuracy of handling countable and non-countable nouns than the students who studied English as a Foreign Language (EFL). The influence of the L1 in the L2 seemed possible. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.15027/18213 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 135 | |||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 52, p. 135-144, 発行日 2004-03-28 |
|||||||
旧ID | 18213 |