ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 52号

The Acquisition of Countable and Non-countable Structures by Sinhalese and Japanese Learners of English

https://doi.org/10.15027/18213
https://doi.org/10.15027/18213
174d8273-008b-4abb-9da8-6f5fddcb190d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004404292.pdf KJ00004404292.pdf (659.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Acquisition of Countable and Non-countable Structures by Sinhalese and Japanese Learners of English
言語 en
作成者 Hettiarchchige, Ranjan Chandra Kumare

× Hettiarchchige, Ranjan Chandra Kumare

en Hettiarchchige, Ranjan Chandra Kumare

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Countable/Non-countable
主題
主題Scheme Other
主題 Sinhalese and Japanese Learners of English
主題
主題Scheme Other
主題 Universal Grammar and Parameter
主題
主題Scheme Other
主題 ESL
主題
主題Scheme Other
主題 EFL(S)/EFL-Sp
主題
主題Scheme Other
主題 EFL(J)
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 The present study examined the effects of the learning contexts in the L2, the effects of the level and the influence of the L1 in the L2 acquisition process. The independent variables included Japanese and Sri Lankan learners and ESL (English as a Second Language) and EFL (English as a Foreign Language) contexts. The Grammaticality Judgment Test was the dependent variable. The students who studied English as a Second Language (ESL) in Sri Lanka indicated higher accuracy of handling countable and non-countable nouns than the students who studied English as a Foreign Language (EFL). The influence of the L1 in the L2 seemed possible.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18213
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 135
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 52, p. 135-144, 発行日 2004-03-28
旧ID 18213
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:20:41.480011
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3