ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 52号

高校生の英語スピーキング力に関する実証的研究 : 2種類のスピーキングテストを用いて

https://doi.org/10.15027/18211
https://doi.org/10.15027/18211
e8e83847-8088-4449-a17f-3f917619a651
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004404290.pdf KJ00004404290.pdf (522.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生の英語スピーキング力に関する実証的研究 : 2種類のスピーキングテストを用いて
言語 ja
タイトル
タイトル An empirical study of Japanese high school students' English speaking proficiency : Introducing two kinds of speaking tests
言語 en
作成者 上西, 幸治

× 上西, 幸治

ja 上西, 幸治

en Uenishi, Koji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 スピーキング力
主題
主題Scheme Other
主題 高校生
主題
主題Scheme Other
主題 説明要因
主題
主題Scheme Other
主題 Speaking proficiency
主題
主題Scheme Other
主題 High school students
主題
主題Scheme Other
主題 Contributing factors
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this paper is to pursue the factors contributing to high school students' speaking proficiency. In this paper, the data obtained were computed and the multiple regression analysis was conducted with the results of two types of speaking tests : the "picturecued test" and the "topic-based test" were the dependent variables, and the other tests plus eight metacognitive factors were the independent variables. The result showed that the common factor contributing to speaking proficiency was comprehensive English ability. On the other hand, the diverse factors between the two were grammatical ability (topic-based test) and trying to focus on the content to convey meaning and obstructive factors of speaking : (1) linguistic processing strategy.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18211
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 121
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 52, p. 121-126, 発行日 2004-03-28
旧ID 18211
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:20:27.853255
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3