WEKO3
アイテム
高校生の英語スピーキング力に関する実証的研究 : 2種類のスピーキングテストを用いて
https://doi.org/10.15027/18211
https://doi.org/10.15027/18211e8e83847-8088-4449-a17f-3f917619a651
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高校生の英語スピーキング力に関する実証的研究 : 2種類のスピーキングテストを用いて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An empirical study of Japanese high school students' English speaking proficiency : Introducing two kinds of speaking tests | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
上西, 幸治
× 上西, 幸治
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | スピーキング力 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 高校生 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 説明要因 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Speaking proficiency | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | High school students | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Contributing factors | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to pursue the factors contributing to high school students' speaking proficiency. In this paper, the data obtained were computed and the multiple regression analysis was conducted with the results of two types of speaking tests : the "picturecued test" and the "topic-based test" were the dependent variables, and the other tests plus eight metacognitive factors were the independent variables. The result showed that the common factor contributing to speaking proficiency was comprehensive English ability. On the other hand, the diverse factors between the two were grammatical ability (topic-based test) and trying to focus on the content to convey meaning and obstructive factors of speaking : (1) linguistic processing strategy. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18211 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 121 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 52, p. 121-126, 発行日 2004-03-28 |
|||||||||
旧ID | 18211 |