ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 52号

高校生英語能力の説明因子に関する実証的研究

https://doi.org/10.15027/18207
https://doi.org/10.15027/18207
495bbbb3-69c2-47fc-b235-0baca6a16d67
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004404286.pdf KJ00004404286.pdf (576.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生英語能力の説明因子に関する実証的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Factors Explaining the English Proficiency of Senior High School Students : An Empirical Study
言語 en
作成者 小篠, 敏明

× 小篠, 敏明

ja 小篠, 敏明

en Ozasa, Toshiaki

Search repository
深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
畝川, 理彦

× 畝川, 理彦

ja 畝川, 理彦

en Unekawa, Tadahiko

Search repository
大原, 隆

× 大原, 隆

ja 大原, 隆

en Ohara, Takashi

Search repository
中舛, 俊宏

× 中舛, 俊宏

ja 中舛, 俊宏

en Nakamasu, Toshihiro

Search repository
増永, 玲

× 増永, 玲

ja 増永, 玲

en Masunaga, Akira

Search repository
山根, 誠二

× 山根, 誠二

ja 山根, 誠二

en Yamane, Seiji

Search repository
山本, 佳代子

× 山本, 佳代子

ja 山本, 佳代子

en Yamamoto, Kayoko

Search repository
下須賀, 珠美

× 下須賀, 珠美

ja 下須賀, 珠美

en Shimosuga, Tamami

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 高校生
主題
主題Scheme Other
主題 英語能力
主題
主題Scheme Other
主題 因子
主題
主題Scheme Other
主題 実証研究
主題
主題Scheme Other
主題 Senior high school students
主題
主題Scheme Other
主題 English proficiency
主題
主題Scheme Other
主題 Factors
主題
主題Scheme Other
主題 Empirical study
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper explores empirical factors that explain the English proficiency of senior high school students studying English at a high school in Hiroshima Prefecture, Japan. Two studies are reported. Study 1 comprised a factor analysis and a multiple regression analysis, addressing students' reading strategy. A factor analysis revealed 9 factors : (1) understanding of main points, (2) ample input/output, (3) focus on key information, (4) reading with questions in mind, (5) top-down strategy, (6) bottom-up strategy, (7) confidence in Japanese reading ability, (8) word-by-word reading and (9) basic study. A multiple regression analysis revealed three factors to explain reading comprehension ability. These factors were : (1) understanding of main points, (2) reading with questions in mind, and (3) top-down strategy. Study 2 comprised a multiple regression analysis, exploring factors to explain the students' comprehensive English ability. This study afforded an explanation by three factors : (1) English lexico-syntactic ability, (2) modern Japanese ability and (3) motivational intensity.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18207
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 89
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 52, p. 89-96, 発行日 2004-03-28
旧ID 18207
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:20:00.457320
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3