Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
高校生英語能力の説明因子に関する実証的研究 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Factors Explaining the English Proficiency of Senior High School Students : An Empirical Study |
|
言語 |
en |
作成者 |
小篠, 敏明
深澤, 清治
畝川, 理彦
大原, 隆
中舛, 俊宏
増永, 玲
山根, 誠二
山本, 佳代子
下須賀, 珠美
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
高校生 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
英語能力 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
因子 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
実証研究 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Senior high school students |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
English proficiency |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Factors |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Empirical study |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This paper explores empirical factors that explain the English proficiency of senior high school students studying English at a high school in Hiroshima Prefecture, Japan. Two studies are reported. Study 1 comprised a factor analysis and a multiple regression analysis, addressing students' reading strategy. A factor analysis revealed 9 factors : (1) understanding of main points, (2) ample input/output, (3) focus on key information, (4) reading with questions in mind, (5) top-down strategy, (6) bottom-up strategy, (7) confidence in Japanese reading ability, (8) word-by-word reading and (9) basic study. A multiple regression analysis revealed three factors to explain reading comprehension ability. These factors were : (1) understanding of main points, (2) reading with questions in mind, and (3) top-down strategy. Study 2 comprised a multiple regression analysis, exploring factors to explain the students' comprehensive English ability. This study afforded an explanation by three factors : (1) English lexico-syntactic ability, (2) modern Japanese ability and (3) motivational intensity. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
出版者 |
|
|
出版者 |
国立情報学研究所 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/18207 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5546 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
89 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 52,
p. 89-96,
発行日 2004-03-28
|
旧ID |
18207 |