WEKO3
アイテム
高校生の英語学習動機に関する実証的研究
https://doi.org/10.15027/16185
https://doi.org/10.15027/1618593d0030f-cc3c-4366-bc3d-0381ccc54160
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 高校生の英語学習動機に関する実証的研究 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Senior High Students' English Learning Motivation : An Empirical Study | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
小篠, 敏明
× 小篠, 敏明
× 深澤, 清治
× 殿重, 達司
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 高校生 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 英語学習 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 動機 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 実証研究 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Senior high school students | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | English learning | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Motivation | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Empirical study | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This paper empirically examines the English learning motivation of the senior high school students who are studying English at a technical high school in Hiroshima Prefecture, Japan. Two measures, (1) motivation and (2) orientation, were administered to 144 Japanese technical senior high school students. The results of both the confirmatory factor analysis and the exploratory factor analysis revealed that Japanese technical senior high school students' English learning motivation and orientation were not as developed as those of Canadian learners of English as a second language. The results, however, confirmed the validity of the framework of intrinsic, extrinsic and amotivation, and of integrative and instrumental motivation, in describing Japanese technical senior high school students' motivation. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/16185 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 147 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 51, p. 147-156, 発行日 2003-03-28 |
|||||||||||||||||
旧ID | 16185 |