WEKO3
アイテム
中国楽器の演奏を音楽学部または音楽専攻の学科系を擁する大学の授業科目にいかに導入すべきか : 二胡を中心に
https://doi.org/10.15027/18194
https://doi.org/10.15027/181946aaf792b-0882-4913-b435-307db2ed07f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中国楽器の演奏を音楽学部または音楽専攻の学科系を擁する大学の授業科目にいかに導入すべきか : 二胡を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | How can the performance skill on Chinese musical instruments (especially on Er-hu) be adopted into the subjects in the universities that have the faculty or department of music? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
増山, 賢治
× 増山, 賢治
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 二胡 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中国楽器 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 導入 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Erh-hu | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Chinese musical instrument | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | adoption | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Nowadays, the performance skill on the Asian musical instruments is primarily taught in the universities that have the faculty or department of music in Japan. Among them, Indonesian Gamelan is the most popular, and Indian Sitar is in the secondary position, while Chinese musical instruments like Erh-hu or Pipa are recently introduced. I have taught the Erh-hu at the seminar in ethnomusicology for recent two years, and I found Erh-hu is comparatively effective not only as a general guide to the world of Chinese traditional music, but in knowing its modernization. Students will understand a characteristic of Chinese music in practicing a various kind of tunes based on the differrent modal system, or with improvisational ornamentation. However, other Chinese musical instruments, especially stringed instruments are also worthwhile to be introduced. In the case of seminar in the university, it is more desirale for student to study music as a culture than to advance the performance skill, therefore, the instructor of Chinese musical instrument is required to have a musicological background. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18194 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 367 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 50, p. 367-374, 発行日 2002-02-28 |
|||||||||
旧ID | 18194 |