ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 50号

第2言語としての手話言語の語彙学習における音韻的短期記憶の役割

https://doi.org/10.15027/18169
https://doi.org/10.15027/18169
73e10415-3de3-46e0-a1bf-79c623a86c1d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004389463.pdf KJ00004389463.pdf (352.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 第2言語としての手話言語の語彙学習における音韻的短期記憶の役割
言語 ja
タイトル
タイトル Role of phonological short-term memory on vocabulary learning of Sign Language as a second language
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 手話言語
主題
主題Scheme Other
主題 第2言語
主題
主題Scheme Other
主題 語彙学習
主題
主題Scheme Other
主題 音韻的短期記憶
主題
主題Scheme Other
主題 単語のイメージ性
主題
主題Scheme Other
主題 Sign Language
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 vocabulary learning
主題
主題Scheme Other
主題 phonological short-term memory
主題
主題Scheme Other
主題 imagery of words
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 An experiment was carried out to investigate a role of phonological short-term memory on vocabulary learning in Sign Language as a second language. The subjects, who have no experiences of Sign Language learning, were required to encode 24 Sign Language new words associating with their meaning (presented in Japanese words). A 2 X 2 X 3 factorial design was used: the first variable was with or without phonological concurrent task, the second was high- or low-imagery of Sign Language words (from Matsumi's list, 2000), and the third was trial numbers of paired associate learning. Two main effects were significant on imagery and trial numbers, and an interaction between imagery and trial numbers was also significant. In terms of phonological concurrent task, however, both main effect and interaction were no significant under all conditions. These results suggested that in contrast with speech language, the phonological short-term memory did not play an important role in learning Sign Language new words.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18169
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 50, p. 171-174, 発行日 2002-02-28
旧ID 18169
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:08:44.806038
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3