ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 50号

観察・実験活動とメタ認知的技能の関係 : 結晶作成課題を用いた場合

https://doi.org/10.15027/18151
https://doi.org/10.15027/18151
3ec7a188-9359-4ff7-b4b3-5f378941631c
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004389445.pdf KJ00004389445.pdf (590.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 観察・実験活動とメタ認知的技能の関係 : 結晶作成課題を用いた場合
言語 ja
タイトル
タイトル Relations between the experiment and metacognitive skills : A case of crystal task
言語 en
作成者 松浦, 拓也

× 松浦, 拓也

ja 松浦, 拓也

en Matsuura, Takuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 観察・実験
主題
主題Scheme Other
主題 メタ認知的技能
主題
主題Scheme Other
主題 SEM
主題
主題Scheme Other
主題 結晶作成課題
主題
主題Scheme Other
主題 experiment
主題
主題Scheme Other
主題 metacognitive skills
主題
主題Scheme Other
主題 SEM
主題
主題Scheme Other
主題 crystal task
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to examine the structural relationship between student experiment and some metacognitive skills: planning, checking, and monitoring their own work. In order to measure those skills, the investigator sets each 39 grade 8 student the task to make out an aluminous crystal for him or herself. The investigator, then, scores the design of the experiment, the product (an aluminous crystal), and written report in terms of interpreting data, revising the experiment, and controlling variables. The result of the analysis, using the Structural Equation Modeling (SEM), supported the direct effect of the designing skills on data interpretation and revising, the direct effect of the scientific knowledge on data interpretation, and the direct and indirect effect of interpreting data on the product, mediated by revising the experiment and controlling variables.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18151
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 17
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 50, p. 17-23, 発行日 2002-02-28
旧ID 18151
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:06:42.201364
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3