WEKO3
アイテム
観察・実験活動とメタ認知的技能の関係 : 結晶作成課題を用いた場合
https://doi.org/10.15027/18151
https://doi.org/10.15027/181513ec7a188-9359-4ff7-b4b3-5f378941631c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 観察・実験活動とメタ認知的技能の関係 : 結晶作成課題を用いた場合 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Relations between the experiment and metacognitive skills : A case of crystal task | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
松浦, 拓也
× 松浦, 拓也
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 観察・実験 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | メタ認知的技能 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SEM | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 結晶作成課題 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | experiment | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | metacognitive skills | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | SEM | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | crystal task | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine the structural relationship between student experiment and some metacognitive skills: planning, checking, and monitoring their own work. In order to measure those skills, the investigator sets each 39 grade 8 student the task to make out an aluminous crystal for him or herself. The investigator, then, scores the design of the experiment, the product (an aluminous crystal), and written report in terms of interpreting data, revising the experiment, and controlling variables. The result of the analysis, using the Structural Equation Modeling (SEM), supported the direct effect of the designing skills on data interpretation and revising, the direct effect of the scientific knowledge on data interpretation, and the direct and indirect effect of interpreting data on the product, mediated by revising the experiment and controlling variables. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18151 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 17 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 50, p. 17-23, 発行日 2002-02-28 |
|||||||||
旧ID | 18151 |