Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
知的障害および発達障害に対する大学生のイメージおよび意識の変化 : 教育学部生を対象とした授業のアンケート分析から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
University Students’ Knowledge about Developmental and Intellectual Disabilities: A Questionnaire Analysis of Faculty of Education Students |
|
言語 |
en |
作成者 |
村上, 理絵
若松, 昭彦
氏間, 和仁
林田, 真志
谷本, 忠明
吉利, 宗久
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
understanding disabilities |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
active participation of persons involved |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
intellectual disabilities |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
developmental disabilities |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
inclusive education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
障害理解 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
当事者参加型授業 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
知的障害 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
発達障害 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
インクルーシブ教育 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study explores the results of a questionnaire concerning faculty of education university students’ understanding of intellectual and developmental disabilities and considered how a class may change the students’ image and consciousness of disabilities. Thirty-six firstyear Faculty of Education students majoring in a special education program completed a questionnaire before and after a class to identify their image and understanding of disabilities. The results showed no change before and after the class focusing on the students’ image and understanding of disabilities. Concerning the students’ image of disabilities, the responses rated the ideas “we can live together" and “should live together" highly, which was a similar result to the preliminary research. Concerning the students’ understanding, they showed a understanding of disabilities similar to their image, and scored highly in their response to their “will to understand and interact with people with disabilities." Therefore, the respondent’s specialty was inferred to affect their image and understanding of disabilities. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/46757 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5546 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618554 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
91 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
号 67,
p. 91-97,
発行日 2018-12-21
|
旧ID |
46757 |