ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 67号

知的障害および発達障害に対する大学生のイメージおよび意識の変化 : 教育学部生を対象とした授業のアンケート分析から

https://doi.org/10.15027/46757
https://doi.org/10.15027/46757
5e29de1e-e91e-49d9-8950-9ba355f26866
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part1_67_91.pdf BullGradSchEducHU-Part1_67_91.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 知的障害および発達障害に対する大学生のイメージおよび意識の変化 : 教育学部生を対象とした授業のアンケート分析から
言語 ja
タイトル
タイトル University Students’ Knowledge about Developmental and Intellectual Disabilities: A Questionnaire Analysis of Faculty of Education Students
言語 en
作成者 村上, 理絵

× 村上, 理絵

ja 村上, 理絵

en Murakami, Rie

Search repository
若松, 昭彦

× 若松, 昭彦

ja 若松, 昭彦

en Wakamatsu, Akihiko

Search repository
氏間, 和仁

× 氏間, 和仁

ja 氏間, 和仁

en Ujima, Kazuhito

Search repository
林田, 真志

× 林田, 真志

ja 林田, 真志

en Hayashida, Masashi

Search repository
谷本, 忠明

× 谷本, 忠明

ja 谷本, 忠明

en Tanimoto, Tadaaki

Search repository
吉利, 宗久

× 吉利, 宗久

ja 吉利, 宗久

en Yoshitoshi, Munehisa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 understanding disabilities
主題
主題Scheme Other
主題 active participation of persons involved
主題
主題Scheme Other
主題 intellectual disabilities
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disabilities
主題
主題Scheme Other
主題 inclusive education
主題
主題Scheme Other
主題 障害理解
主題
主題Scheme Other
主題 当事者参加型授業
主題
主題Scheme Other
主題 知的障害
主題
主題Scheme Other
主題 発達障害
主題
主題Scheme Other
主題 インクルーシブ教育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study explores the results of a questionnaire concerning faculty of education university students’ understanding of intellectual and developmental disabilities and considered how a class may change the students’ image and consciousness of disabilities. Thirty-six firstyear Faculty of Education students majoring in a special education program completed a questionnaire before and after a class to identify their image and understanding of disabilities. The results showed no change before and after the class focusing on the students’ image and understanding of disabilities. Concerning the students’ image of disabilities, the responses rated the ideas “we can live together" and “should live together" highly, which was a similar result to the preliminary research. Concerning the students’ understanding, they showed a understanding of disabilities similar to their image, and scored highly in their response to their “will to understand and interact with people with disabilities." Therefore, the respondent’s specialty was inferred to affect their image and understanding of disabilities.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46757
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 67, p. 91-97, 発行日 2018-12-21
旧ID 46757
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:57:20.329901
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3