ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 67号

感性教育論の展開(1) : 言葉の教育を考える

https://doi.org/10.15027/46748
https://doi.org/10.15027/46748
f15c49e7-7b8a-4e37-b132-e3b15b1917a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part1_67_9.pdf BullGradSchEducHU-Part1_67_9.pdf (929.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 感性教育論の展開(1) : 言葉の教育を考える
言語 ja
タイトル
タイトル A Development of the Theory of Aesthetic Education (1): Thinking of the Education of Language
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Aesthetic education
主題
主題Scheme Other
主題 Education of language
主題
主題Scheme Other
主題 Criticism of Kokugo education
主題
主題Scheme Other
主題 Shuntarou TANIKAWA
主題
主題Scheme Other
主題 bodily knowing
主題
主題Scheme Other
主題 感性教育
主題
主題Scheme Other
主題 言葉の教育
主題
主題Scheme Other
主題 国語教育批判
主題
主題Scheme Other
主題 谷川俊太郎
主題
主題Scheme Other
主題 身体知
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper aims to develop the theory of aesthetic education which has been asserted by the author since 2001 with focusing on the education of language. As the education of language, the poetry was paid attention to in this paper in order to present a conception that the poetry twines around the life beyond the function of the denotative meaning of words and implies the aesthetic experiences of the bodily knowing. It was pointed out that the current school subjects system could not respond to this crucial character of language correctly, and some examples of learning across the framework of school subjects were described through considering the poetic attitudes of poets such as Shuntarou TANIKAWA and Shirou MURANO. It was clarified that the poetry was a verbal expression of the bodily knowing which constructed an innovative world and the bodily knowing was, on the contrary, activated by the world. As a concluding remark, it was insisted that the education of language as an aesthetic education would make explicit the deep relationship between language and life.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46748
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 67, p. 9-18, 発行日 2018-12-21
旧ID 46748
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:56:02.668496
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3