WEKO3
アイテム
算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上
https://doi.org/10.15027/44759
https://doi.org/10.15027/44759082f4ecf-2dd4-4ac2-be76-9e9becfb77ef
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 算数の学習につまずきのある児童に対する学習支援 : 文章題解決力と自己効力感の向上 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Learning Support for School Children with Math Diffi culties: How to improve the ability to solve math word problems and self-efficacy | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
岡, 直樹
× 岡, 直樹
× 井場木, 友貴
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | learning support | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cognitive counseling | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | math word problems | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 認知カウンセリング | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 算数文章題 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | This case study focused on the acquisition of an appropriate problem-solving strategy. Learning support based on cognitive counseling was carried out with a sixth grade elementary school child who had difficulty solving math word problems. As a result of the cognitive counseling sessions, he can now constitute a mental model from sentences using diagrams. His self-efficacy for mathematics was also enhanced. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/44759 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 1 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 66, p. 1-7, 発行日 2017-12-22 |
|||||||||||||
旧ID | 44759 |