WEKO3
アイテム
学生の主体的な学びを促す体験的教員養成プログラムの在り方に関する一考察 : 広島大学教育学部フレンドシップ事業を事例にして
https://doi.org/10.15027/41594
https://doi.org/10.15027/4159435258f48-1cd4-4a1e-a5b1-b7ba0909d02b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 学生の主体的な学びを促す体験的教員養成プログラムの在り方に関する一考察 : 広島大学教育学部フレンドシップ事業を事例にして | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Experiential Pre-service Teacher-Training Program to Promote Students’ Independent Learning : Case Study of the Hiroshima University Friendship Project | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
米沢, 崇
× 米沢, 崇
× 三好, 崇史
× 林, 孝
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | pre-service teacher training | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | independent learning | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Friendship Project | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 主体的な学び | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | フレンドシップ事業 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | This study sought to investigate the ways that an experiential pre-service teacher-training program promotes students’ independent learning by examining the Hiroshima University Friendship Project (HUFP). The results revealed several transitions in the history of the HUFP. It was initially expected that students’ independent learning would be deepened through activities administered as initiatives of university teachers. However, some students felt that these arranged activities were childish, and did not promote their independent learning. Several years later, the establishment of a student organization changed the program to an alternative format, in which students are the central administrators, promoting their independent learning. Thus, the results demonstrate the importance of striking a balance between student-led administration and support from university teachers to promote students’ independent learning. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/41594 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 7 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 65, p. 7-14, 発行日 2016-12-22 |
|||||||||||||||||
旧ID | 41594 |