ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 64号

国語科におけるクリティカル・リーディングについての考察 : C. Wallace の理論を中心に

https://doi.org/10.15027/38944
https://doi.org/10.15027/38944
485bfa37-8896-4eb6-8230-c4091cbc568a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_64_57.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_64_57.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 国語科におけるクリティカル・リーディングについての考察 : C. Wallace の理論を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Critical Reading in Japanese Language Learning : The application of theory formulated by C. Wallace
言語 en
作成者 澤口, 哲弥

× 澤口, 哲弥

ja 澤口, 哲弥

en Sawaguchi, Tetsuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 クリティカル・リーディング
主題
主題Scheme Other
主題 C. Wallace
主題
主題Scheme Other
主題 批判的言語意識
主題
主題Scheme Other
主題 対話
主題
主題Scheme Other
主題 Critical Reading
主題
主題Scheme Other
主題 Critical Language Awareness
主題
主題Scheme Other
主題 dialog
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 A series of studies on “critical" reading have been carried out in the field of Japanese language education. However, general methods of critical reading for use in high school Japanese language classes have not yet been established, which as a result has failed to develop a sense of language in learners which may inspire them to demand social changes. In this research, I propose a new critical reading approach which fosters skills and an attitude of actively interpreting social texts in learners. I discuss its potential, applying the Critical Reading theory formulated by Catherine Wallace, professor of pedagogy in the U.K. Wallace’s Critical Reading aims at encouraging the growth of independent readers who are expected to reform society by being aware of the authority which lies within language. Her method draws on theories such as Paulo Freire’s Critical Pedagogy, Norman Faireclough’s Critical Language Awareness, and Michael Halliday’s Systemic Functional Theory. As well as an overview of these theories, in this paper, I examine individually the Goal of Critical Reading, Text Selection and Learning Process defined in Wallace’s theory in order to find a way of applying it to Japanese language education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/38944
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 64, p. 57-66, 発行日 2015-12-18
旧ID 38944
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:51:30.782583
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3