ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 62号

わが国における教員評価研究の課題と展望 : 目標管理におけるソーシャル・サポートの機能に着目して

https://doi.org/10.15027/35330
https://doi.org/10.15027/35330
768cd654-bb75-41eb-936d-555c75863fda
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_39.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_39.pdf (484.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル わが国における教員評価研究の課題と展望 : 目標管理におけるソーシャル・サポートの機能に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Challenges and Perspective about the Studies of Teacher Evaluation in Japan : In view of the functions of social support in management by objectives
言語 en
作成者 諏訪, 英広

× 諏訪, 英広

ja 諏訪, 英広

en Suwa, Hidehiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 teacher evaluation
主題
主題Scheme Other
主題 management by objectives
主題
主題Scheme Other
主題 social support
主題
主題Scheme Other
主題 教員評価
主題
主題Scheme Other
主題 目標管理
主題
主題Scheme Other
主題 ソーシャル・サポート
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to prospect the teacher evaluation research in the future by an overview of previous research on teacher evaluation and social support in the faculty population in Japan. The findings of this study were follows: 1)As criticism of teacher evaluation, a warning against the receptor-penetration of intent and social trends, economic and political, is a question to the problem of evaluation system that does not conform to the characteristics of teaching logic and education. 2)Negative perception of teachers for teacher evaluation is strong in general. 3)As a matter of management by objective, individual teachers, managers - some things surface to focus on the relationship of the faculty is strong, that the job characteristics of teachers, such as collectivity, cooperation has not been based. The main research challenges for the future were follows:1)To clarify the quantitative and qualitative social support functions that management by objectives have. 2)In order to find the factors which promote social support functions of management by objectives performing case studies ongoing.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35330
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 62, p. 39-46, 発行日 2013-12-20
旧ID 35330
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:46:21.599902
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3