WEKO3
アイテム
わが国における教員評価研究の課題と展望 : 目標管理におけるソーシャル・サポートの機能に着目して
https://doi.org/10.15027/35330
https://doi.org/10.15027/35330768cd654-bb75-41eb-936d-555c75863fda
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | わが国における教員評価研究の課題と展望 : 目標管理におけるソーシャル・サポートの機能に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Challenges and Perspective about the Studies of Teacher Evaluation in Japan : In view of the functions of social support in management by objectives | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
諏訪, 英広
× 諏訪, 英広
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teacher evaluation | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | management by objectives | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | social support | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員評価 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 目標管理 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ソーシャル・サポート | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to prospect the teacher evaluation research in the future by an overview of previous research on teacher evaluation and social support in the faculty population in Japan. The findings of this study were follows: 1)As criticism of teacher evaluation, a warning against the receptor-penetration of intent and social trends, economic and political, is a question to the problem of evaluation system that does not conform to the characteristics of teaching logic and education. 2)Negative perception of teachers for teacher evaluation is strong in general. 3)As a matter of management by objective, individual teachers, managers - some things surface to focus on the relationship of the faculty is strong, that the job characteristics of teachers, such as collectivity, cooperation has not been based. The main research challenges for the future were follows:1)To clarify the quantitative and qualitative social support functions that management by objectives have. 2)In order to find the factors which promote social support functions of management by objectives performing case studies ongoing. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/35330 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 39 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 62, p. 39-46, 発行日 2013-12-20 |
|||||||||
旧ID | 35330 |