ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 62号

米国で視察し た品格教育(Character Education)の実際(3) : セントルイスの場合

https://doi.org/10.15027/35327
https://doi.org/10.15027/35327
6b7603b1-198a-4fd0-bc35-b661f86850b1
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_9.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_9.pdf (743.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 米国で視察し た品格教育(Character Education)の実際(3) : セントルイスの場合
言語 ja
タイトル
タイトル School Inspections about Character Education at St. Louis in the USA
言語 en
作成者 青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
川合, 紀宗

× 川合, 紀宗

ja 川合, 紀宗

en Kawai, Norimune

Search repository
山田, 剛史

× 山田, 剛史

ja 山田, 剛史

en Yamada, Tsuyoshi

Search repository
宮崎, 宏志

× 宮崎, 宏志

ja 宮崎, 宏志

en Miyazaki, Hiroshi

Search repository
新, 茂之

× 新, 茂之

ja 新, 茂之

en Atarashi, Shigeyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 character education
主題
主題Scheme Other
主題 St. Louis
主題
主題Scheme Other
主題 sustained relationships
主題
主題Scheme Other
主題 leadership
主題
主題Scheme Other
主題 品格教育
主題
主題Scheme Other
主題 セントルイス
主題
主題Scheme Other
主題 支え合う関係性
主題
主題Scheme Other
主題 リーダーシップ
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to report our site visits of the character education.facilities and schools in St. Louis, MO, USA. In St. Louis, there are two main facilities which lead character education locally and globally. They are CHARACTERplus and Center for Character & Citizenship, which have been helping schools to establish good characters in schools and students for a long time. The authors visited these facilities and five public schools which won the National School of Character Prize awarded by the Character Education Partnership. The authors also participated in three seminars of leadership academy. Based on our site visits, the following concepts about character education were found among these schools: school leaders were trying to provide good services that build sustainable relationships throughout cross-age groups, establish cooperative learning and authentic partnerships among students, and integrate all school elements into character education. These schools were trying to provide many learning opportunities for students to behave as good leaders in their schools and communities. It was thought that the school leaders' perseverance efforts to establish sustained and caring relationship with core virtues would be one of comprehensive school reform programs.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35327
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 62, p. 9-18, 発行日 2013-12-20
旧ID 35327
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:45:55.205256
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3