ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

ピア・サポート実践が小学生の学校適応感へ及ぼす影響 : 包括的生徒指導・教育相談の観点から

https://doi.org/10.15027/33974
https://doi.org/10.15027/33974
f7f28dff-e658-49e5-86b8-7960e71a1209
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_205.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_205.pdf (4.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ピア・サポート実践が小学生の学校適応感へ及ぼす影響 : 包括的生徒指導・教育相談の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル The Effects of Peer Support Program on Children's School Adjustment A Study from the Point of View of Comprehensive School Guidance and Counseling Program
言語 en
作成者 枝廣, 和憲

× 枝廣, 和憲

ja 枝廣, 和憲

en Edahiro, Kazunori

Search repository
中村, 孝

× 中村, 孝

ja 中村, 孝

en Nakamura, Takashi

Search repository
玉山, 瑞衣

× 玉山, 瑞衣

ja 玉山, 瑞衣

en Tamayama, Mizue

Search repository
栗原, 慎二

× 栗原, 慎二

ja 栗原, 慎二

en Kurihara, Shinji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 peer support
主題
主題Scheme Other
主題 school adjustment
主題
主題Scheme Other
主題 primary school
主題
主題Scheme Other
主題 CSGCP
主題
主題Scheme Other
主題 ピア・サポート
主題
主題Scheme Other
主題 学校適応感
主題
主題Scheme Other
主題 小学生
主題
主題Scheme Other
主題 児童
主題
主題Scheme Other
主題 包括的生徒指導・教育相談
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of present study was to evaluate the effects of peer support program on children's school adjustment. Japanese children from third-grade to sixthgrade (n=710 by 2010 year, and n=950 by 2011 year) from 5 schools were given the peer support program. The control group (Japanese children from third-grade to sixth-grade (n=478 from 4 schools by 2010 year, and n=400 from 3 schools by 2011 year)) received no specific instruction. They completed a questionnaire about Adaptation Scale for School Environments on Six Spheres. The results indicated that children receiving peer support program performed significantly higher on some factors. These results suggest that peer support program is likely to make children be better adjusted to school. In order to make peer support program more effective, the practice combined with SEL (Social and Emotional Learning) and Collaborative Learning based on CSGCP (Comprehensive School Guidance and Counseling Program) is required.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33974
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 205
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 205-211, 発行日 2012-12-21
旧ID 33974
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:45:31.032266
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3