Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ピア・サポート実践が小学生の学校適応感へ及ぼす影響 : 包括的生徒指導・教育相談の観点から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Effects of Peer Support Program on Children's School Adjustment A Study from the Point of View of Comprehensive School Guidance and Counseling Program |
|
言語 |
en |
作成者 |
枝廣, 和憲
中村, 孝
玉山, 瑞衣
栗原, 慎二
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
peer support |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
school adjustment |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
primary school |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
CSGCP |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ピア・サポート |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学校適応感 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
小学生 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
児童 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
包括的生徒指導・教育相談 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of present study was to evaluate the effects of peer support program on children's school adjustment. Japanese children from third-grade to sixthgrade (n=710 by 2010 year, and n=950 by 2011 year) from 5 schools were given the peer support program. The control group (Japanese children from third-grade to sixth-grade (n=478 from 4 schools by 2010 year, and n=400 from 3 schools by 2011 year)) received no specific instruction. They completed a questionnaire about Adaptation Scale for School Environments on Six Spheres. The results indicated that children receiving peer support program performed significantly higher on some factors. These results suggest that peer support program is likely to make children be better adjusted to school. In order to make peer support program more effective, the practice combined with SEL (Social and Emotional Learning) and Collaborative Learning based on CSGCP (Comprehensive School Guidance and Counseling Program) is required. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/33974 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5546 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618554 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
205 |
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
号 61,
p. 205-211,
発行日 2012-12-21
|
旧ID |
33974 |