ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

特別支援学校(知的障害)教員の専門性獲得に関する調査研究 : 特別支援学校教諭免許状保有状況に関する調査から

https://doi.org/10.15027/33971
https://doi.org/10.15027/33971
f2933936-8c37-469a-9ca0-2dec2aa2b394
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_179.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_179.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 特別支援学校(知的障害)教員の専門性獲得に関する調査研究 : 特別支援学校教諭免許状保有状況に関する調査から
言語 ja
タイトル
タイトル A Survey of Teachers' Professional Development in Special Education : The Status of Licensure of Special Education Teachers
言語 en
作成者 川合, 紀宗

× 川合, 紀宗

ja 川合, 紀宗

en Kawai, Norimune

Search repository
藤井, 明日香

× 藤井, 明日香

ja 藤井, 明日香

en Fujii, Asuka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 special needs school
主題
主題Scheme Other
主題 professional development
主題
主題Scheme Other
主題 teaching certificate
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援学校
主題
主題Scheme Other
主題 専門性向上
主題
主題Scheme Other
主題 教員免許状
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of the current survey study was to investigate the current issues of professional development for special education teachers who serve as special needs coordinators and job support teachers who are required to be highly qualified. The preliminary survey, which asked the participants which kind(s) and the degree(s) (i.e., the advanced degree, the first degree, the second degree) of teacher certificate(s) they have, whether they have special needs education teacher certificate(s), and if so, what degree(s) and how they obtained it/them, was sent to 1,476 special needs coordinators, job support teachers, and special needs education teachers who have experienced as neither special needs coordinators nor job support teachers. A total of 837 teachers (56.0%) participated in this survey study. The results showed that 94.5% of the special needs coordinators, 84.6% of the job support teachers, and 73.1% of the teachers who do not have any experiences as special needs coordinators and job support teachers hold special education teacher certificates. This study also revealed that over 70% of the participants obtained special needs education teacher certificate(s) by taking the Educational Personnel Certification Approval. Therefore, it would be necessary specifically for those who are special needs coordinators and job support teachers to obtain the first or the advanced degree of teacher certificate in order to provide better educational supports for students and parents; however, it is difficult for teachers to leave their jobs and obtain higher degrees of teacher certificates. Therefore, it is necessary for school districts to resolve teachers' financial and time restrictions if they are willing to be highly qualified, which is going to be beneficial for the school districts and teachers to provide better services for students and their parents in the future.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33971
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 179
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 179-187, 発行日 2012-12-21
旧ID 33971
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:45:04.515709
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3