ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

発達障害生徒のためのソーシャルスキルトレーニング用ビデオ教材の作成

https://doi.org/10.15027/33969
https://doi.org/10.15027/33969
2382b749-bedc-4926-ab1f-37aac2957617
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_161.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_161.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 発達障害生徒のためのソーシャルスキルトレーニング用ビデオ教材の作成
言語 ja
タイトル
タイトル Creating of the Video Teaching Materials for Social Skills Training of Students with Developmental Disorders
言語 en
作成者 若松, 昭彦

× 若松, 昭彦

ja 若松, 昭彦

en Wakamatsu, Akihiko

Search repository
坂口, 明正

× 坂口, 明正

ja 坂口, 明正

en Sakaguchi, Akimasa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorders
主題
主題Scheme Other
主題 students, social skills training
主題
主題Scheme Other
主題 video teaching materials
主題
主題Scheme Other
主題 発達障害
主題
主題Scheme Other
主題 生徒
主題
主題Scheme Other
主題 ソーシャルスキルトレーニング
主題
主題Scheme Other
主題 ビデオ教材
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this research, we carried out the questionnaire to the teachers of resource rooms of 57 junior high schools. Based on the result of it, we chose social skills considered to be necessary for students with developmental disorders, such as high functioning autism, LD, and ADHD, and created the video teaching materials for social skills training (SST) of them. They consist of a total of 26 skills, such as self-control, on-task behaviors, and assertion. About each skill, we made both the scene where a certain student does not perform suitable behavior, and the scene where the same student performed suitable behavior. Moreover, we made the guidebook which can be used as reference of SST. The teacher who actually used these teaching materials reported as follows; 1. They are useful for students to consider more suitable behavior and social skills. 2. By reference of the guidebook, teacher would be able to change the contents and the method of SST easily according to each student's condition. 3. Since they are easy to operate, the students and teachers of regular classes may also be able to use them. On the other hand, it is required to examine how to choose actually important skills, or to prove training effect, etc. In future study, we should improve these teaching materials, taking close cooperation with school teachers.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33969
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 161
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 161-167, 発行日 2012-12-21
旧ID 33969
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:44:47.261331
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3