WEKO3
アイテム
カナダ・オンタリオ州のReading Curriculumの構造の研究 : Strandsに焦点をあてて
https://doi.org/10.15027/33964
https://doi.org/10.15027/33964a2376f4a-0294-44a5-bbc6-400663b5ab8d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | カナダ・オンタリオ州のReading Curriculumの構造の研究 : Strandsに焦点をあてて | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research for the Structure of Reading Curriculum in Ontario, Canada : Focus “strand" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
青山, 之典
× 青山, 之典
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reading curriculum | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | structure of curriculum | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ontario | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Canada | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Reading Curriculum | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | カリキュラム構造 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | カナダ・オンタリオ州 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This is a research for the structure of reading curriculum in Ontario, Canada. Especially, about The Ontario curriculum, Grades 1-8, Language. At first I examined a principle of the curriculum making. I knew that the language curriculum is based on the belief that literacy is critical to responsible and productive citizenship. And I think it is important that literacy is critical. Secondly I knew that the curriculum is designed to provide students with the knowledge and skills that they need to achieve this goal. This curriculum organizes the knowledge and skills that students need to become literate in four strands, or broad areas of learning - Oral Communication, Reading, Writing, and Media Literacy. And I think it is important that “ strand". | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/33964 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5546 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618554 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 115 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development 号 61, p. 115-122, 発行日 2012-12-21 |
|||||||||
旧ID | 33964 |