ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 61号

児童生徒への質問紙作成に関する注意点 : しなやかさ尺度の評定カテゴリー数からの検討

https://doi.org/10.15027/33953
https://doi.org/10.15027/33953
b0d0530f-fed9-4313-880f-2b9f9e29cfb7
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_9.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_61_9.pdf (487.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 児童生徒への質問紙作成に関する注意点 : しなやかさ尺度の評定カテゴリー数からの検討
言語 ja
タイトル
タイトル Some Remarks on Construction of Survey Questionnaire for Children and Youth : in The Case of Character Strengths Scales Called Shinayakasa.
言語 en
作成者 青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
井邑, 智哉

× 井邑, 智哉

ja 井邑, 智哉

en Imura, Tomoya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 survey questionnaire
主題
主題Scheme Other
主題 children and youth
主題
主題Scheme Other
主題 category range
主題
主題Scheme Other
主題 質問紙調査
主題
主題Scheme Other
主題 児童生徒
主題
主題Scheme Other
主題 評定カテゴリー数
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 We often use questionnaire, for example to identify the developmental changes, to estimate school programs and to develop assessments in children and youth et al. In the developmental research until preschoolers, we traditionally use some kinds of observation methods because participants cannot read questionnaires. However, we do not well what kind of scales are better for school children who have poor ability to read them. We need to discusses more what kinds of questionnaires are proper for school children. The purpose of this study was to find the proper category range about the scales of character strengths called Shinayakasa (Imura, Aoki and Nonaka, 2012). We compared four point scales and five point scales about it. Participants were nine hundred and fifty children from the fourth grade and the six grade in elementary schools and four hundred and one students from the eighth grade in middle schools in four point scale. And one hundred sixty seven children from the fourth grade to the six grade in elementary schools and two hundred fifty nine students from the eighth grade in middle schools in five point scale. We examined the differences in three standpoints; the structure of factor analysis, coefficient alpha in each factor and the effects to other three scales (life satisfaction, hope and social supports) by path analyses. As the results, we did not find the meaning differences with comparing them. We discussed the factors about proper questionnaires for school children.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/33953
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 61, p. 9-14, 発行日 2012-12-21
旧ID 33953
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:42:26.939984
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3