ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 60号

小学校体育授業における「若手教師」の思考の変化に関する研究

https://doi.org/10.15027/32109
https://doi.org/10.15027/32109
e09c1f70-3597-4bfe-be7b-ac11e60d5fbd
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_60_135.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_60_135.pdf (427.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校体育授業における「若手教師」の思考の変化に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Transformation of the Beginning Teacher's Thinking in Physical Education Lessons of Elementary Schools
言語 en
作成者 久保, 研二

× 久保, 研二

ja 久保, 研二

en Kubo, Kenji

Search repository
木原, 成一郎

× 木原, 成一郎

ja 木原, 成一郎

en Kihara, Seiichiro

Search repository
村井, 潤

× 村井, 潤

ja 村井, 潤

en Murai, Jun

Search repository
藤本, 翔子

× 藤本, 翔子

ja 藤本, 翔子

en Fujimoto, Shoko

Search repository
大後戸, 一樹

× 大後戸, 一樹

ja 大後戸, 一樹

en Osedo, Kazuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 beginning teacher
主題
主題Scheme Other
主題 teacher's thinking
主題
主題Scheme Other
主題 physical education
主題
主題Scheme Other
主題 若手教師
主題
主題Scheme Other
主題 教師の思考
主題
主題Scheme Other
主題 体育
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study aims to examine professional development in teaching of beginning teachers according to increasing of teaching experiences through clarifying characteristics of Mr. A's thinking at his 1st year's teaching and at 4th year's teaching after employment. As a result, the percentages of each category about his thinking have changed and the complex category "Teacher's Behavior Based on Realities of Children" which consists of "Teachers' Teaching" and "Children's Leaning" has emerged. The following 5 points was guessed about Mr. A's profession for teaching in physical education according to the effects. 1. Mr. A was able to make a teaching plan with manifest intention and teaching intentionally. 2. Mr. A assessed children's leaning at once and taught them with thinking immediately in his action. 3. Mr. A justified instantly if he accepted children's speaking or not through interpreting the meaning of their speaking when they talked stories which he had not expected. 4. Mr. A checked the child's performance which he wanted to ask to demonstrate in next lesson while he made a program for next lesson. 5. Mr. A thought ahead children's learning in his teaching and made his lesson plan and taught them actually according to his anticipation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/32109
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 135
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 60, p. 135-142, 発行日 2011-12-22
旧ID 32109
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:42:09.755104
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3